غول‌های اتومبیل آلمانی پس از تصویب کمیسیون اروپا برای جلوگیری از رقابت در فناوری جدید AdBlue، جریمه شدند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون اروپا، گروه فولکس واگن و بی ام و را به دلیل نقض قوانین ضد انحصاری با تبانی با یکدیگر و دایملر برای محدود کردن استفاده از فناوری پاک سازی آلاینده‌ها، در مجموع ۸۷۵ میلیون یورو (۷۵۰ میلیون پوند) جریمه کرده است.

این کمیسیون گفت که این سه شرکت یک دهه پیش درباره استفاده از فناوری کاهش کاتالیزوری انتخابی (SCR) که AdBlue است، برای کاهش اکسید نیتروژن از گاز‌های خروجی اتومبیل‌های سوخت دیزل گفتگو کردند. به گفته این کمیسیون، این سه شرکت بیش از پنج سال در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ با هم تبانی کردند تا از رقابت در زمینه معرفی فناوری که باعث پاک شدن انتشارات فراتر از نیاز‌های قانونی اتحادیه اروپا می‌شود، جلوگیری کنند.

در این گفتگو‌ها نمایندگانی از فولکس واگن، پورشه، آئودی، بی ام و و دایملر شرکت داشتند. طبق این توافق نامه، گروه فولکس واگن ۵۰۲ میلیون یورو (۴۳۰ میلیون پوند) و بی ام و ۳۷۳ میلیون یورو (۳۲۰ میلیون پوند) پرداخت خواهد کرد. کمیسیون دایملر جریمه نشد و  گفت که در صورت مصون نبودن دایملر، ۷۲۷ میلیون یورو (۶۲۴ میلیون پوند) جریمه می‌شد.

تحقیقات کمیسیون مشخص کرد که شرکت‌ها در مورد اندازه مخازن AdBlue و میانگین مصرف AdBlue در دستگاه‌های خود به توافق رسیده اند که با به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس تجاری حاصل شده است. این به معنای موثر این سه شرکت بود که می‌دانستند در آینده نیازی به رقابت با این فناوری نخواهند داشت و این در حالی است که مقررات منطقه اقتصادی اروپا را نقض می‌کند، نیاز به توسعه سیستم‌ها را در مناطقی که مربوط به مشتریان است، کاهش می‌دهد.

مارگرت وستاجر، رئیس اتحادیه اروپا گفت: این اولین باری است که کمیسیون دریافت که همکاری در مورد عناصر فنی، برخلاف تعیین قیمت یا تقسیم بازار است. همه شرکت‌ها  توافق کردند که پرونده را حل و فصل کنند. سالانه میلیون‌ها اتومبیل دیزلی جدید به ارزش میلیارد‌ها یورو در اروپا فروخته می‌شود و بسیاری از موارد دیگر در حال استفاده هستند. 

در بیانیه‌ای، بی ام و خاطرنشان کرد که کمسیون اروپا بیشتر اتهامات خود را در زمینه نقض ضد انحصارطلبانه کنار گذاشته و گفته است که تصمیم گرفته است برای خاتمه دادرسی توافق کند.

بی ام و همچنین اشاره کرد که تحقیقات کمیسیون صرفاً بر اساس قانون رقابت بود و هیچ مدرکی پیدا نکرد که شرکت‌ها به اصطلاح دستگاه‌های شکست را برای دستکاری آزمایشات انتشار استفاده کنند. بی ام و افزود: گروه بی ام و بر خلاف برخی از رقبای خود هرگز کنترل انتشار غیرقانونی را کاهش داده و غیرقانونی نمی‌دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار