پا گذاشتن به میدان علم و عمل و اعتماد به نسل جوان، تنها راه موفقیت بزرگترین کارخانه تولید آرد غرب آسیا بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پورزارع، مدیر عامل کارخانه آردداران در شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به تولید سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع آرد، گفت: دوسال قبل که مدیریت کارخانه را برعهده گرفتم کارخانه به علت مشکلاتی رو به تعطیلی بود.

او افزود: تنها راه نجات کارخانه را اعتماد به کارگرانش دانستم و با راه اندازی اتاق فکر و به کارگیری نخبگان جوان درصدد رفع مشکلات کارخانه برآمدم.

پورزارع با اشاره به ثبت ۷ اختراع درمدت دوسال گفت: این کارخانه توانسته است با تلاش متخصصانش اولین گواهینامه دانش نماد را از سازمان ملی استاندارد و معاونت پژوهشی ریاست جمهوری کسب کند.

او به تولید سه محصول استراتژیک از ضایعات گندم اشاره کرد و افزود: از هریک کیلوگرم ضایعات، ۳۰ درصد اتانول تولید و بقیه به مواد پروتئین و مواد سلولزی تبدیل می شود.

مدیر عامل کارخانه آردداران با بیان این که سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید انواع بهبود دهنده آرد هزینه می شد، گفت: توانستیم با تبدیل علم به فناوری و تولید بهبود دهنده های بومی این هزینه را به یک دهم برسانیم.

او افزود: برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا از ضایعات گندم نیاز به راکتوری بود که متخصصان جوان کارخانه توانستند درمدت ۶ ماه با یک پنجم نمونه خارجی در اوج تحریم ها آن را در داخل بومی سازی کنند.

حالا این مجموعه با ایده اعتماد به جوانان و با اشتغال ۲۰۰ نیروی جوان هر روز تنور تولید را داغ تر می کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.