عملکرد دولت بایدن در سفر خالد بن سلمان به واشنگتن و نتایج آن باعث ناامیدی مقامات سعودی از تعامل با آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت سعودی لیکس، یک منبع دربار سلطنتی از ناامیدی شدید عربستان از معاملات آمریکا با خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع این کشور در سفر او به واشنگتن در پایان هفته گذشته خبر داد.

این منبع به سعودی لیکس گفته است که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، امیدوار بود که ملاقات برادرش با مقامات آمریکایی فصل جدیدی در روابط با دولت آمریکا باز کند.

او اضافه کرد که بن سلمان از عملکرد آمریکا در این دیدار، به ویژه نادیده گرفتن دستور کار‌های سفر، عدم  پوشش رسانه‌ای مناسب و همچنین نتایجی که این سفر داشت، ناامید شده است.

 به گفته این منبع، دولت بایدن با درخواست مکرر خالد بن سلمان در مورد گشودن کانال ارتباطی مستقیم بین رئیس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان مخالفت کرد و  سعی کرده تا آنجا که ممکن است این سفر را از کانون توجهات دور نگه دارد. معمولاً، سفر رسمی یک مقام سعودی به واشنگتن، به ویژه در شرایط حساس امنیتی، مورد توجه بسیاری از مردم قرار می‌گیرد.

خالد بن سلمان در سفر خود به واشنگتن با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن و چند تن از مقامات نظامی آمریکا ملاقات داشته است.

بن سلمان همچنین با  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره مسائل امنیتی، از جمله موضوع آتش بس در یمن تبادل نظر کردند.

 خالد بن سلمان به دلایل جنگ  یمن و ترور  جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف آل سعود، که باعث شده فضای کنگره  با عربستان غیر دوستانه باشد، موفق به دیدار با نمایندگان کنگره نشد.

به طور کلی گفتگو‌های صورت گرفته در این سفر افشا نشده است، اما مشخص است که این مذاکرات پیرامون موضوعات امنیتی فوری و حساس موجود در منطقه بوده است. این دیدار‌ها به طور خاص بر موضوع جنگ یمن و مذاکرات هسته‌ای ایران متمرکز بوده است.

چندی پیش در افشای یک سند محرمانه معلوم شده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با سفر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به واشنگتن و دیدار با او مخالفت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار