استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد، قوچان و بینالود در وضعیت قرمز قرار گرفتند و همچنین ۱۶ شهرستان دیگر رنگ نارنجی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی گفت: علی‌رغم زمینه‌هایی که برای شیوع  وجود دارد از جمعیت استان گرفته تا زائرین و مسافرین خارجی که به این استان سفر می‌کنند، در پیک چهارم کرونا با اقدامات و تلاش‌های بسیار خوبی که توسط دستگاه‌های اجرایی، صدا وسیما و مردم برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شد وضعیت مطلوبی نسبت به بقیه استان‌های کشور داشتیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مهمترین دارایی‌های ما مردم است و هرموقع مردم رعایت کردند شرایط خوبی داشتیم و از بحران‌ها به خوبی عبور کردیم.

معتمدیان با اشاره به اقدامات موثری که در مسیر مقابله با کرونا انجام شده است، بیان کرد: برخی از اقدامات موثر و مهمی که در تصمیم گیری‌ ستاد کرونای استان انجام شده است رهگیری بیماران کرونایی که توسط کادر درمان به خوبی انجام شد و تشکیل کمیته‌های علمی برای رصد لحظه به لحظه این بیماری و همچنین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بسیار خوب و به موقع صدا وسیما و کمیته اطلاع رسانی این ستاد موجب شد شرایط مطلوبی نسبت به بقیه استان‌های کشور داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: پیکی که در آستانه‌ی شکل گیری است از مرز‌های جنوبی کشور است و با تدابیر و همت همه‌ی دستگاه‌های اجرایی گلوگاه‌ها را رصد کردیم و در حال کنترل هستیم.

استاندار خراسان رضوی در خصوص میزان ابتلا به کرونا تاکید کرد: از هفته گذشته تا کنون افزایش دو برابری در ابتلا به کرونا داشتیم و پیش بینی می‌شود در هفته‌ی آینده همه‌ی کشور درگیر این بیماری خواهند شد.


معتمدیان ضمن تاکید بر تشدید نظارت‌ها و کنترل‌های رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اظهار کرد: دو موضوع برای مقابله با ویروس کرونا اهمیت دارد،اول آگاهی بخشی مردم برای خطرات و ویژگی‌های متفاوتی که این ویروس جدید دارد و دوم آگاهی بخشی در خصوص سرعت شیوع ویروس دلتای هندی که نباید اجازه دهیم عادی انگاری در بین مردم صورت پذیرد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.