مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به مطلوب نبودن وضعیت ذخایر خونی کرمانشاه گفت : مراجعه اهدا کنندگان خون در استان کرمانشاه تیرماه امسال به طور چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان آمار اهدا روزانه خون در خرداد ماه را ۱۶۰ واحد اعلام کرد و گفت : آمار در تیرماه به ۱۰۰ واحد در روز رسیده که جوابگوی نیاز‌های مراکز درمانی استان نیست.

او گفت : ۲۴ مرکز درمانی در استان وجود دارد و نیاز روزانه این مراکز به خون و فرآورده‌های خونی در مجموع ۲۰۰ واحد است که اگر وضعیت اهدا خون اینگونه ادامه یابد شرایط به مرز بحران خواهد رسید.

مدیرکل انتقال خون استان از پلاکت به عنوان یکی از نیاز‌های مهم بیماران یاد کرد و افزود: به علت اینکه مدت نگهداری این فرآورده کوتاه است، امکان ذخیره سازی وجود ندارد و باید اهداکننده به صورت مستمر در مراکز انتقال خون حضور داشته باشند تا نیاز روزانه به خون و فراورده‌های خونی برآورده شود.

صالحی فر با اشاره به اینکه اتوبوس خونگیری آماده فعالیت در این زمینه است، افزود: در صورت درخواست ادارات، شرکت ها، کارخانجات و سایر دستگاه‌های استان این اتوبوس آماده ارائه خدمات به اهدا کنندگان در سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف است.

او گفت: پایگاه انتقال خون استان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ آماده ارائه خدمات به شهروندان در تمام ایام سال غیر از روز‌های جمعه است و تعطیلی پنج شنبه‌های اعلام شده از سوی هیات دولت شامل مراکز انتقال خون نمی‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.