برخی منابع دیپلماتیک از ژاپن اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور در سفر آتی خود به‌دنبال تقویت همکاری با دولت جدید ایران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع دیپلماتیک و آگاه ژاپنی از سفر احتمالی «توشیمیتوسو موتگی» وزیر خارجه این کشور، در ماه اوت (مرداد) به تهران و تلاش او برای گسترش روابط و همکاری ژاپن و ایران در دولت جدید به ریاست‌جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» خبر دادند.

این منابع همچنین گفتند وزیر خارجه ژاپن قصد دارد در این سفر با همتای ایرانی خود نشستی داشته باشد و در آن برای تقویت روابط دوستانه بحث کند؛ همچنین او در نظر دارد با رئیس‌جمهور منتخب ایران نیز در زمینه برنامه هسته‌ای ایران مذاکره داشته باشد.

سفر آتی وزیر خارجه ژاپن به ایران بخشی از سفر ۱۰ روزه او به خاورمیانه خواهد بود و او به مصر و ترکیه نیز سفر خواهد کرد. این اولین سفر یک مقام ژاپنی به ایران پس از سفر سال ۲۰۱۹ «شینزو آبه» نخست‌وزیر پیشین ژاپن و وزیرخارجه دولت او به تهران خواهد بود.

او همچنین در نظر دارد سفری به سرزمین‌های اشغالی نیز داشته باشد و در جریان آن با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر نیز دیدار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۴۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
این دفعه بالا غیرتابالاغیرتا بدون اجازه اربابت بیا
آخرین اخبار