رئیس اتحادیه مرغ و ماهی استان همدان گفت: مرغ مورد نیاز بازار همدان به راحتی تأمین می‌شود و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جواد عاشوری، رئیس اتحادیه مرغ و ماهی استان همدان با بیان اینکه وظیفه تامین مرغ استان با جهاد کشاورزی و توزیع آن با سازمان صمت است، گفت: مرغداران هم باید هنگام تحویل مرغ فاکتور صادر کنند.

او با اشاره به اینکه مرغداران باید در سامانه توسعه تجارت استان ثبت نام کنند، بیان کرد: ۶۶۵ واحد صنفی در سامانه توسعه تجارت استان ثبت نام کرده اند.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی استان همدان با تاکید بر اینکه صادر نکردن فاکتور از سوی مرغداران جرم محسوب می‌شود گفت: نرخ هر کیلو گوشت مرغ برای مصرف کننده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده و همه واحد‌ها موظف به رعایت آن هستند.

عاشوری با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی در تامین مرغ مورد نیاز استان وجود ندارد، گفت: در صورت کمبود تولید مرغ در استان از سهمیه مرغ وارداتی استفاده می‌کنیم.

او اضافه کرد: باید همه دستگاه‌ها وظیفه خود را به خوبی انجام دهند تا مشکلی در بازار و تامین کالا‌ها نداشته باشیم.

عاشوری با بیان اینکه تصمیمی برای افزایش نرخ مرغ اتخاذ نشده است اظهار داشت: قیمت مصوب مرغ در بازار همدان ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده و همه واحد‌ها موظف به رعایت آن هستند.

او با اشاره به اینکه روزانه ۶۰ تا ۶۵ تن مرغ گرم در همدان توزیع می‌شود، ادامه داد: برای پیشگیری از تخلف، مرغ‌ها به صورت حواله‌ای در اختیار واحد‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.