حفاری میدان مشترک فروزان با هدف افزایش تولید نفت از این میدان از سرگرفته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد: پس از سال‌ها، با استقرار نخستین دکل حفاری (WELL TARGET ۱)، عملیات حفاری در میدان مشترک نفتی فروزان با هدف حفر ۲۶ حلقه چاه و افزایش ۲۳ هزار بشکه‌ای تولید ازسرگرفته شد.

طرح توسعه میدان مشترک فروزان در شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان یکی از طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید تعریف شده در شرکت ملی نفت ایران به شمار می‌رود و پیمانکار آن، مشارکت پتروپارس (تحت‌الارضی) و مبین‌سازه‌گستر (سطح‌الارضی) است.

طبق برنامه اولیه طرح، دکل WT۱، حفاری ۷ حلقه چاه در موقعیت سکوی اقماری F۱۸ در ناحیه FX میدان نفتی فروزان را انجام می‌دهد.

برای تسریع در انجام عملیات بخش تحت‌الارضی طرح، در نظر است که از خدمات دکل حفاری دیگری استفاده شود که پس از آماده‌سازی مقدمات لازم به‌زودی به میدان فروزان اعزام می‌شود و در سایر سکو‌های اقماری موضوع قرارداد شروع به حفاری و تعمیرات برخی از چاه‌های میدان خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


تعداد چاه‌های جدید حفاری در طرح ۱۳ حلقه و سایر عملیات بر روی چاه‌ها تعمیراتی است.

 میدان فروزان در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی جزیره خارگ قرار دارد و دارای ۵۳ حلقه چاه است و با میدان مرجان (عربستان سعودی) مشترک است و به همین دلیل بهره‌برداری از آن نفتی همواره مورد توجه خاص بوده است.

نفت این میدان به وسیله خط لوله ۲۰ اینچ زیر دریا به تأسیسات خشکی برای فرآورش و ذخیره‌سازی فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
گازهای خروجی این میدان سالهای سال است می سوزه وهیچ فکری به حالش نشده واین در حالی است میداندمشترک هست عربستان اون قسمتش مثل لونه زنبور سوراخ سوراخ کرده خدا میدونه چقدر نفت از این میدون مشترک به یغما میبره اون وقت مسئولین ما توفکرن که چطوری یکی دوتا چاه اضاف کنن یکی دوتا بشکه اضاف تر بردارن آقا دارن غارتمون میکنن عربها لااقل نصف قیمت، شریکی یه طوری بدین خارجیا حفاری کنن بازهم بهتره تا اینکه عربها ببرن بفروشن وبمبک وموشک بگیرن بریزن رو سر مردم یمن وسوریه .تو را خدا فکری کنید .من از نزدیک دیدم سکو هاشون قارچ مانند سبز میشه اونجا هر چند روزی می بینی یه سکو جدیدی اوردن مثل مور وملخ حمله کردن به این میدون شما را به خدا تما م میدونها را رها کنید فقط بچسبین به این میدون.واقعا من بکی وقتی میرم اونجا حسرت می خورم کاری از دستم بر نمیا وگرنه جلوشون می گرفتم اصل دزدی در روز روشن اینه ما نمی تونمیم اما اونا دارن اون میدونه می مکن