مادر شهیدان هندوزاده کرمانی آسمانی شد/ صدور پیام های تسلیت از سوی مسئولان کرمان

رخساره گروسی مادر سرداران شهید ابراهیم و مصطفی هندوزاده کرمانی دیروز به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد گروهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کرمان گفت: رخساره گروسی مادر شهیدان والامقام ابراهیم و مصطفی هندوزاده کرمانی دیروز به فرزندان شهیدش پیوست. 

او افزود: سردار شهید مصطفی هندوزاده فرزند محمد در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود.  پدرش کارمند بازنشسته اداره راه و مادرش رخساره خانه دار بود. او دوران تحصیلی را در دبستان کوروش و دبیرستان شریعتی سپری کرد و در سال ۵۶ همزمان با مبارزات مردم مسلمان علیه رژیم پهلوی برای خدمت در نظام وظیفه به مشهد مقدس اعزام شد. او پس از گذراندن دوران تعلیمات نظامی به عنوان سپاهی دانش و پس از پایان دوره سربازی به استخدام آموزش و پرورش درآمد و علاوه بر تدریس به امور رفاهی روستائیان از جمله تعمیر مدرسه، تسطیح جاده کوهستانی پرداخت و با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و در عملیات شکست حصر آبادان، بیت المقدس و رمضان شرکت کرد و طی عملیات رمضان در بیست و سوم تیر ۱۳۶۱ با سمت فرمانده گردان در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

گروهی بیان داشت: شهید والامقام ابراهیم هندوزاده کرمانی نیز برادر کوچک تر مصطفی در یازدهم مرداد ۱۳۳۹، در شهرستان کرمان دیده به جهان گشود. او تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. ابراهیم که کارمند شرکت مخابرات بود به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و بیستم بهمن ۱۳۶۴ با سمت نیروی واحد اطلاعات عملیات در بمباران شیمیایی فاو عراق مصدوم شد. ابراهیم نهم اسفند همان سال، در یکی از بیمارستان‌های لندن بر اثر عوارض ناشی از شیمیایی به شهادت رسید.

اوافزود: قبور مطهر این ۲ شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهر کرمان واقع است.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، طی پیامی درگذشت مادر شهیدان مصطفی و ابراهیم هندو زاده کرمانی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والدین شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند و مادران عزیز شهدا، ام البنین (س)‌ های زمانه ما که نفس گرمشان، الهام بخش نسل‌های نو انقلاب شکوهمند اسلامی است. اگر شهدای عزیز ما در راه خدا جان داده اند، این بانوان مجاهد در راه حضرت حق، جانان خود را نثار کرده اند و از این رو حق حیات بر گردن ما دارند. بانوی مکرم و معظم حاجیه خانم رخساره گروسی مادر شهیدان والا مقام مصطفی و ابراهیم هندوزاده از این بانوان مجاهد بود که فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرد و در این سال‌ها نیز در مسیر حق و بصیرت ثابت قدم و الهام بخش بود.

اینجانب ضایعه درگذشت این بانوی معظم را تسلیت عرض می کنم و از درگاه حضرت حق، حشر ایشان با حضرت صدیقه طاهره (س) را خواستارم.

حسن علیدادی سلیمانی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان

پیام مسئولان سپاه ثارالله استان کرمان 

 سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه استان کرمان و حجت الاسلام علی عربپور، نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان در پی عروج ملکوتی مادر شهیدان هندوزاده با صدور پیامی درگذشت او را تسلیت گفتند. 

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مادر بزرگوار ۲ شهید والامقام مصطفی و ابراهیم هندوزاده، موجب اندوه و تاسف فراوان شد.

بی شک مجاهدت‌های فاطمی این مادر صبور و شاکر در تربیت فرزندانی برومند، موجب مباهات و الگوی وفاداری و فداکاری برای انقلاب است.

ایشان برای همیشه ماندگار و یقینا الحاق به صالحین هستند.

ضمن عرض تسلیت و تعزیت به بیت مکرم آن بانوی فداکار و مردم شهید پرور دیار کرمان از درگاه ایزد منان برای بازماندگان و وابستگان آن بانوی مومن، صبر جزیل خواستاریم.

ان شاء الله روح پاک آن مادر صبور با فرزندان شهیدش محشور و از سفره کرامت و عنایت جوادالائمه (ع) متنعم شود.

پیام استاندار کرمان 

علی زینی وند، استاندار کرمان نیز در پیامی درگذشت مادر شهیدان هندوزاده کرمانی را تسلیت گفت. متن پیام او به شرح زیر است : 

هوالباقی

« کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ»

خبر درگذشت الگوی ایثار و صبوری، بانوی مؤمن مرحوم رخساره گروسی، مادر گرامی شهیدان معزز  ابراهیم و مصطفی هندوزاده کرمانی موجب تألم و تأثر فراوان شد.

بی شک روح بلند مادرانه این بانوی بزرگوار که سال‌های عمر با عزت خود را در راه پرورش فرزندان برومند، خدوم و متعهد به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صرف کرده، در جوار رحمت واسعه الهی و فرزندان شهیدش آرام گرفته است. مادران شهیدان که فرزندانشان را در راه حق و حقیقت راهی جبهه‌های نبرد با کفر کردند، مقام و جایگاهی والا نزد خداوند دارند.

اینجانب مصیبت وارده را به خانواده شهیدان هندوزاده کرمانی و  مردم متدین و شهیدپرور استان کرمان تسلیت عرض کرده و از پروردگار متعال علو درجات و همنشینی با فرزندان شهیدش برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت می‌کنم. 

علی زینی وند 

استاندار کرمان 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار