به دلیل ورود سامانه فصلی به هرمزگان از امروز تا روز جمعه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با توجه به احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی در  ارتفاعات استان در بشاگرد، رودان و حاجی آباد گفت: طبق پیش بینی هواشناسی از امرو تا روز جمعه ۲۵ تیرماه در مناطق دریایی استان با تاکید بر جاسک، سیریک، جزایر قشم، هنگام، لارک، ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک و مناطق فراساحلی افزایش سرعت وزش باد‌های جنوب شرقی و مواج شدن دریا را خواهیم داشت.

حسن زاده افزود: تشدید سرعت باد‌های جنوب شرقی و مواج شدن دریا در منطقه، اختلال در تردد‌های دریایی به ویژه برای قایق‌های سبک و پاره شدن تور‌های صیادی را در این هفته در پیش خواهد داشت.


بیشتر بخوانید؛


او با هشدار به هرمزگانی‌ها در خصوص تردد‌های دریایی، گفت: با توجه به مواج شدن دریا از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود که تا روز جمعه از تردد با قایق‌های سبک خودداری کنند.

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان با اشاره به فعالیت سامانه فصلی در استان، گفت: بر همین اساس احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، کاهش دید و گرد و خاک در ارتفاعات استان به ویژه در مناطق بشاگرد، حاجی آباد و بستک دور از انتظار نیست.

حسن زاده توصیه کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی نسبت به وقوع بارش‌های رگباری، هم استانی‌های عزیز از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به مناطق مرتفع خودداری کنند.

انتهای خبر/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.