رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای طرح سنجش شایستگی های حرکتی نو آموزان برای نخستین بار در استان اصفهان خبر داد.

فرهاد رضایی رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طرح سنجش شایستگی‌های حرکتی نو آموزان، تابستان امسال برای نخستین بار در استان اصفهان هم زمان با سایر استان ها، به صورت آزمایشی در حال اجرا است تا در سال تحصیلی پیش رو این طرح، به صورت کلی اجرا شود.

او افزود: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی گروه هدف در این طرح هستند و امسال از هر استان ۵۰۰ نفر از دانش‌اموزآن در این طرح ارزیابی می‌شوند.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: در این طرح از دانش‌آموزان تست‌های چابکی، تعادل و پلانک گرفته می‌شود، این اطلاعات جمع‌آوری شده و اگر دانش‌آموزان در این تست‌ها مشکل داشته باشند برنامه‌ریزی و برای رفع این اختلالات تمرین می‌شود.

رضایی ادامه داد: در هر سال تحصیلی سنجش دانش‌آموزان با همکاری آموزش استثنایی انجام می‌شود و امسال نیز این طرح با یک مرحله جدید به نام سنجش شایستگی حرکتی دانش‌آموزان در حال اجرا است.

او خاطر نشان کرد: این طرح از ده روز قبل شروع شده و حدود ۳۵۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی مورد سنجش حرکتی قرار گرفتند، در گذشته به سواد حرکتی توجهی نمی‌شد، اما امروزه وزارت آموزش و پرورش بر این موضوع متمرکز شده و نتیجه‌های خوبی نیز در راه است، این سنجش در خصوص مهارت‌هایی است که فرد باید از دوران کودکی آن‌ها را بیاموزد.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید طرح کوچ به‌منظور کنترل وزن دانش‌آموزان نیز انجام می‌شود همچنین منتظر برنامه‌های جدید از سوی آموزش و پرورش با هدف حفظ سلامت دانش آموزان هستیم.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.