رئیس اداره عتبات عالیات آبادان از اعلام آمادگی ۴۰۰ موکب از سراسر کشور برای خدمات رسانی به زوار حسینی در اربعین ۱۴۰۰ در شلمچه خبر داد.

به گزاش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،مکی یازع رئیس اداره عتبات عالیات آبادان  درجمع خبرنگاران گفت: ۴۰۰ موکب برای استقرار در نقطه صفر مرزی و مسیر شلمچه برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی کردند.

او افزود: به منظور توجیه و آموزش در راستای پیشگیری از قطع زنجیره ویروس کرونا، هر هفته برای مواکب بومی متقاضی کارگاه های آموزشی در زمینه بهداشت و نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی برگزار می شود.

رئیس اداره عتبات عالیات آبادان  همچنین از برگزاری جلسات با دیگر استان ها خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه هشت استان برای زیارت اربعین از مرز شلمچه گذر می کنند جلساتی با نماینده‌های موکب ها و کاروان‌های زیارتی به خصوص استان های معین همچون استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر نیز برگزار شد و تمام موارد مورد نیاز برای خدمات رسانی به آنان اعلام شده است.

یازع در ادامه به آماده سازی زیرساخت های شلمچه برای اربعین اشاره کرد و گفت: برای استقرار موکب ها در مسیر شلمچه تمام امکانات زیرساختی در حال پیگیری است.

او ادامه داد: امسال به خاطر افزایش گرمای هوا در زمان برگزاری مراسم اربعین حسینی علاوه بر احداث سایبان ها،  کارخانه یخ سازی نیز در موقعیت بهبهان احداث می‌شود.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.