گاردین: داعش در مثلث سامرا، بیجی و کرکوک درحال سازماندهی نیرو‌های خود است

روزنامه گاردین افشا کرد تروریست‌های داعش در مناطقی از سامرا، بیجی و کرکوک در عراق تجمع کردند و عناصر خود را در این مناطق سازماندهی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت مثلث سامرا، بیجی و کرکوک در عراق مخصوصاً کوه‌های «الحمرین» مهمترین منطقه‌ای است که تروریست‌های داعش هنوز در آن وجود دارند و پس از شکست هسته‌ی مرکزی آنان، سعی در تجدید قوا دارد.

در این گزارش آمده است کاروانی از کامیون‌ها و نفربر‌ها برای انتقال ده‌ها نیروی ویژه عراقی به آرامی در حومه جنوب شهر کرکوک حرکت کردند. هدف آن‌ها مجموعه‌ای از سنگر‌هایی بود که بقایای داعش در مناطق ناهموار تپه‌ها و دشت‌های پست حضور داشتند.

در ادامه این گزارش آمده است «ایهاب جلیل» فرمانده تیپ ضد تروریست کرکوک از نیرو‌های عملیات ویژه عراق استفاده کرده و آن‌ها را در جریان مأموریت قرار داده است.

مناطق کوهستانی الحمرین در شرق کرکوک در ماه‌های تابستان به‌شدت خشک است و تروریست‎‌ها برای به‌دست آوردن آب مجبورند به مناطق و دره‌ای بیاند. این فرمانده عراقی به سربازان گفت: این دره‌ها به پناهگاه و شبکه‌های ارتباطی آن‌ها تبدیل شده است.

۴ سال پس از شکست سنگین داعش در نبرد موصل، حال این تروریست‌ها در تلاش‌اند صفوف خود را در قالب گروه‌های کوچکی از جنگجویان، حمله به ایستگاه‌های بازرسی ارتش و پلیس، ترور رهبران محلی و حمله به شبکه‌های انتقال برق جمع کنند.

یک افسر ارشد اطلاعات عراقی مستقر در منطقه گفت: این منطقه به یک مثلث زمینی بین کرکوک در شمال، بیجی در غرب و سامرا در جنوب، برای تروریست‌های داعش بسیار مهم است.

چندی پیش فالح الفیاض، رئیس الحشدالشعبی عراق در سالگرد آزادسازی موصل با بیان این‌که موصل دروازه پیروزی و آزادسازی خاک عراق از اشغال تروریست‌ها است، تأکید کرد که الحشدالشعبی به‌عنوان ضامن واقعی برای امنیت و ثبات عراق و پشتیبان نیرو‌های امنیتی کشور باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خدا بهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۱ تير ۱۴۰۰
خدایا ظهور حضرت حجت ابن الحسن العسکری مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجهم الشریف را زودتر برسان
مرگ بر آمریکای داعش پرور
یا مهدی ظهورت را شتاب کن عالم زدست رفت پا در رکاب کن
آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللهم عجل لولیک الفرج
مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار