وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد یک تیم از کارشناسان امنیتی واشنگتن در سفری به هائیتی اوضاع این کشور را بررسی می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در جمع خبرنگاران گفت: قرار است در روز‌های آینده یک تیم از کارشناسان و متخصصان امنیتی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در سفر به هائیتی ضمن بررسی اوضاع در این کشور چگونگی کمک واشنگتن به این کشور را مورد بررسی قرار دهند.

کربی ادامه داد: کارشناسان ما قرار است تحقیقاتی را در زمینه عاملان ترور رییس جمهور هائیتی انجام دهند و ببینند بهترین پاسخ در حال حاضر برای عاملان این حادثه چیست.

این مقام آمریکایی تاکید کرد قرار است این کارشناسان پس از بازگشت از سفر خود به هائیتی جلسات مفصلی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد آینده این کشور و راهکار‌های واشنگتن داشته باشند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنرانی خود مشخص نکرده این تیم امنیتی تا چه زمانی قرار است در هائیتی مستقر باشد.

مقامات کاخ سفید در روز‌های اخیر درخواست هائیتی برای کمک به آرامش اوضاع را رد کردند؛ کربی با اشاره به این موضوع تاکید کرد: هر گونه درخواست کمک از آمریکا باید در پنتاگون مورد بررسی و بحث‌های کارشناسی قرار گیرد.

گفتنی است در پی افزایش درگیری‌های داخلی و آشوب‌های خیابانی پس از ترور جوینل مویز، رییس جمهور هائیتی، مقامات این کشور از مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل خواستند تا برای برقراری آرامش نسبی به آن‌ها کمک کنند. همچنین به گفته مقامات امنیتی هائیتی در پی دستگیری مظنونین ترور رییس جمهور ردپایی از دخالت‌های آمریکا در این موضوع دیده می‌شود.

به گفته مقامات آمریکایی، دولت بایدن از متحدان منطقه‌ای خود خواسته کاخ سفید را در موضوع کنترل آشوب‌ها و هرج و مرج‌های هائیتی همراهی کنند.

هائیتی چند سالی است که به دلیل اوضاع نابسامان اقتصادی و فقر شاهد اختلافات داخلی و آشوب‌های اجتماعی است. چهارشنبه گذشته و در پی ترور رییس جمهور این کشور در منزل شخصی خود این وضعیت وخیم‌تر شد. برخی می‌گویند ممکن است آمریکا در این ترور نقش داشته باشد، اما تا به حال مقامات آمریکایی درباره دست داشتن این کشور در ترور رییس جمهور هائیتی اظهارنظری نکرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار