جهادکشاورزی بوشهر درباره خسارت‌های ناشی از گرما به محصولات هشدار داد

سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد: گرما و وزش باد این روزها، باعث گسترش برخی آفات و خسارت به محصولات کشاورزی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان بوشهر، این روزها دمای هوا در استان به ۵۰ درجه سلسیوس و یا بیشتر خواهد رسید و باد شمال غربی با سرعت متوسط تا به نسبت شدید رخ می‌دهد که این وضعیت مخاطراتی را در محصولات کشاورزی به دنبال خواهد داشت.

در این اطلاعیه آمده است: این شرایط آب و هوایی، خطراتی مانند پژمردگی و خشکیدگی خوشه خرما، افزایش فعالیت کنه‌های گردآلود خرما، افزایش فعالیت تریپس و کنه‌های نباتی روی مرکبات، تشدید خسارت بیماری قارچی ناتراسیا روی مرکبات، افزایش بوته میری نشا‌ها در گلخانه، افزایش فعالیت بیماری‌های خاکزاد در گوجه فرنگی و کنجد و .. ایجاد خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


هواشناسی استان بوشهر اعلام کرده است که امروز (دوشنبه ۲۱ تیر)، دمای هوا در بخش‌هایی از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و دیلم به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس یا فراتر از آن می‌رسد.

همچنین پیش بینی شده است در برخی از ساعات امروز، سرعت وزش باد شمال غربی در برخی مناطق ساحلی و غیر ساحلی شمالی و مرکزی استان بوشهر شامل شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر، دشتستان و دشتی افزایش یابد و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت برسد که در پی آن ضمن خیزش موقت گرد و خاک محلی، ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی استان گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.