به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسههای خودرویی پر مخاطب بازار، دنا پلاس توربو اتوماتیک با میتسوبیشی لنسر 1600 دندهای است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان بهشمار میآمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدلهای گوناگون در سگمنتهای مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحیهای متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقهمندان را دچار تردید کند.
دنا پلاس توربو اتوماتیک، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۴۵ سیسی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسیهای فنی نشان میدهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۱۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.
در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو میتواند حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.
از جمله امکانات این خودرو می توان به هیدرولیک ، روکش چرمی با دوخت قرمز مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل ، تنظیم اتوماتیک ، کانال تهویه برای سرنشینان عقب ، چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون و چراغ روز (Day Light) ، چراغ جلو و عقب جدید ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، چراغ نقشه خوان ، چراغ خطر سوم ، چراغ داخل داشبورد ، چراغ های سقفی جلو و عقب ، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن اشاره کرد.
همچنین این خودرو مجهز به تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل ، طرح جدید آینه های جانبی ، آینههای جانبی برقی ، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک ، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد ، تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی ، شیشههای سولار (ضد اشعه مضر UV) ، تریم تک رنگ (مشکی) ، قطعات دکوراتیو طرح چوب ، دستگیرههای دربها به رنگ کروم است.
از دیگر امکانات این خودرو می توان به نوار کرومی دور شیشه دربها ، تودوزی مخمل ، کف پوش موکتی با نوار قرمز رنگ و آرم توربو ، دسته دنده طرح جدید با گردگیر با دوخت قرمز ، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) ، سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز ، دوربین دید عقب ، هشداردهنده موانع عقب ، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس) ، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی ، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع ، سان روف اشاره کرد.
دنا پلاس توربواتوماتیک مجهز به کروز کنترل ، ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده) ، سیستم روشنایی موقت در محیطهای تاریک ، نمایشگر دمای محیط ، آنتن سقفی جدید (Shark fin) به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب ، جا عینکی ، تغییر استایل جانبی خودرو (دربها به همراه شیشه لچکی عقب ، دستگیرهها ، گلگیرها و آینه های جانبی) ، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل ، سیستم قطع سوخت خودکار ، سیستم کنترل بخار بنزین ، کارت طلایی چهار ستاره است.
میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰ دندهای، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۰۰ سیسی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسیهای فنی نشان میدهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.
در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو میتواند حداکثر سرعت ۱۹۱ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۹ لیتر است.
از جمله امکانات این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی یورو ۵ ، گیربکس ۵ سرعته دستی ، فرمان الکتریکی (EPS) ، تنظیم تلسکوپی فرمان ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، آئینه وسط شب و روز ، برف پاکن و شیشه شوی جلو مجهز به سنسور باران ، غربیلک فرمان و سردسته دنده با روکش چرمی ، تنظیم برقی آئینه های جانبی اشاره کرد.
همچنین این خودرو مجهز به سیستم ورود بدون سوییچ (مجهز به ریموت کنترل) ، شیشه بالابرهای عقب و جلو برقی ، چراغهای جلو هالوژن ، روشن و خاموش شدن چراغهای جلو متناسب با نور محیط (سنسور نور) ، چراغ مه شکن جلو (نوع رفلکتور) ، روکش پارچهای صندلیها ، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی است.
خودرو | |
دنا پلاس توربو اتوماتیک | میتسوبیشی لنسر 1600 دندهای |
کشور سازنده | |
ایران | ژاپن |
سال (طراحی) | |
1399 | 2008 |
موتور | |
4 سیلندر 16 سوپاپه | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | |
1645سی سی | 1600سی سی |
حداکثر قدرت | |
150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه | 117 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | |
215 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه | 154 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
جعبه دنده | |
6 سرعته خودکار | 5 دنده دستی |
شتاب 0 تا 100 | |
11 ثانیه | 10 ثانیه |
حداکثر سرعت | |
205 کیلومتر در ساعت | 191 کیلومتر در ساعت |
وزن | |
1262 کیلوگرم | 1260 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | |
4559 طول ، 1720 عرض ، 1460 ارتفاع | 4570 طول ، 1760 عرض ، 1490 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | |
2671 میلیمتر | 2634 میلیمتر |
مصرف سوخت داخل شهر | |
8.1 لیتر در هر صد کیلومتر | 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | |
6.9 لیتر در هر صد کیلومتر | 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | |
7.9 لیتر در هر صد کیلومتر | 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | |
60 لیتر | 59 لیتر |
استاندارد آلایندگی | |
یورو 4 | یورو 5 |
ترمز و پایداری | |
ترمز ضد قفل ABS و EBD ، ترمز جلو ديسكي خنك شونده ، ترمز عقب ديسكي | سیستم تعلیق جلو مک فرسون استرات، سیستم تعلیق عقب اتصال چند گانه ، ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده ، مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، کنترل فعال پایداری (ASC) ، کنترل کشش (TCL) ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) |
کیسه هوا | |
4 عدد (راننده و سرنشين جلو و جانبي) | مجهز به 7 کیسه هوای ایمنی 2 عدد جلو راننده و سرنشین جلو 2 عدد ایربگ جانبی 2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد ایربگ زانویی راننده |
سیستم صوتی | |
داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و بلوتوث موبايل ، بلندگوهاي جلو و عقب ، توییتر | رادیو FM/MW4 ، قابلیت پخش MP3 و CD ، مجهز به 4 اسپیکر و 2 تیوتر ، قابلیت کنترل سیستم صوتی روی فرمان ، پورت AUX |
انتهای پیام/
آشغال ترین نسخه لنسر رو گرفتین بعد بهترین نسخه دنا رو گذاشتین ولی باز لنسر بهتر بود.
عکس کابین لنسر Evo رو گذاشتی مشخصات فنی لنسر evo قوی ترین ۴ سیلندر دنیا رو میزاشتی صفر تا صد ۵ ثانیه
اگه میخوای مقایسه کنی هم قیمتشو پیدا کن بخای ۵۰۰ تومن ماشین بگیری بهتربن گزینه دناس البته چاره ای نیست
سینی زیرش پلاستیکه! ماشین رو خوابوندن روی زمین که با این دستاندازهایی که هست باید مورچهای رد کنی.
سیستم پخش ویندوز سی ای! که یه نقشه درست و درمان نمیتونی داشته باشی.
یه زه روی در نذاشتن که موقع باز شدن در اگه کسی بیاحتیاطی کرد بدنه آسیب نبینه. قشنگ در ماشین میخوره به دیوار!
سرعت که میری هوا میده توی اتاق!
کیفیت دوخت صندلیها خوب نیست.
شتاب و ترمز خوبی داره به نظرم.
.بازم خوبه ک دناتوربو اومده
ماشاالله به طراحان و تولید کنندگان داخلی
به به چه زیباست دنا
عزیزان بزودی تولیدات شما در رده بهترین های دنیا خواهد بود.
اصلا تابحال سوار لنسر شده
وقتی با لنسر 120-130 تا میری انگار ماشین خاموشه و تو پارکینگ ایستاده نه صدایی از ماشین و نه صدایی از موتور
ماشین اتومات تو جاده فقط صدی 6 مصرف میکنه . باز تاکید میکنم اتومات نه دنده ای
کیفیت سواری ..............
دیگه خودتون قضاوت کنید !!!
اولا هرموقع سطح کیفی محصولاتمون را به سطح ژاپنی ها مسلمان !رساندیم بعد باید نظر داد.
بنده یه هیوندا ورنا مدل ۸۴ داشتم و یه دنا پلاس توربو دنده ای هم کنار هم توی حیاط
موقعی که خریدم زیر ماشین رو نگاه کردم اگر گفتید چی دیدم
اگزوز ورنا مدل ۸۶کاملا استیل حتی لوله ها وبست اگزور کاملا سالم
اگزوز دنا پلاس توربو مخزن وسط استیل ولوله فولادی و محل جوشها زنگ زده بود و بست اگزوز میلگرد ساده سایز۶ که زنگ زده بود بودن حتی ابکاری نشده بود
و مخزن اگزوز در دنا پایین تر از کف ماشین
در ورنا همسطح و بالاتر
زیر موتور سینی فلزی
زیر موتور دنا پلاستیکی
لوله انتقال بنزین پلاستیکی و محل اتصال لوله ها از رابط کولر ابی استفاده شده بود
در ورنا مدل ۸۶ کاملا فلزی و جنس استیل استفاده شده بود
دمای اب رادیاتور ماشین در ورنا بروی نمایشگر اب از وسط با کولر تکان نمیخوره در سربالایی و کولرو هرسرعتی
در دنا با افزایش سرعت و کولر از وسط رد شده و سربالا بسیار چیزی به اخر نمونده
صدای فن با کولر وبی کولر بسیار نرم وبی صدا برای ورنا
صدای فن در دنا پر صدا و با صدای تق بلند زمان روشن شدن
سربالایی جاده خاکی نرید که ماشین پس میزنه با دنا
بدنه بسیار نازک
هر موقع میرم نمایندگی میگه توربو هست انگار هواپیمای بدون سرنشینه
انشاءالله مشکل حل میشه
سنسور میل بادمک رو اول خرابی
سنسور ترمز بعد ۸۰۰ کیلومتر
فقط کولر خوبی داره اگر فکر دمای اب رادیاتور رو بی خیال بشی و جاده اش هم خوبه
ولی بنده پبسنهاد نمیکنم خرید دنا پلاس توربو را.
البته مقایسه این دو برند خودرو با هم اشتباه هست ولی چون توی حیاط بود باهم هرچی شو مقایسه میکردم خیلی از کیفیتش زده شده بود در دنا
موفق باشید
30 سال است خدمات میتسوبیشی کار میکنم و دوره های کامل از مدل های 1977 ال 2012 را گذراندم.
نمیتوان انتظار داشت که صنایع اتومبیل سازی ایران را با صنایع معظم میتسوبیشی مقایسه کرد.
با توجه به تکنولوژی بالای ژاپن .
مهمترین مورد را بایستی در ضعف مدیریت و نیروی انسانی و مونتاژ جستجو کرد.
تا موقعی که منافع شخصی مهمتر از کیفیت تولید باشد ،ما مشکلاتمان حل نخواهد شد.
ما فقط بلدیم مقایسه کنیم
دمتگرم تویتا لند کروز رو هم با ام وی ام مقایسه کن چه اشکالی داره
یه قطره هم روغن کم نمیکرد
با هر بنزینی و هر روغنی کار میکرد
گیربکسش کره ای بود (مال خودش سایپایی بود زوزه میکرد یدونه کره ای دست دوم خریدیم) با همون واسکازین اولیش تا زمان فروش ماشین بدون زوزه کار کرد
حیف که سال ۹۵ فروختیم
حلا یه ساینا ثبت نام کردیم شش ماهه از تحویلش گذشته
اینا به کنار سوار یکیشون شدم که حدودا صفر بود دنده به زور میرفت زوزه هم داشت
صاحبش میگفت ۱ لیتر روغن کم میکنه
درشو با ترس باز میکردم خیلی دستگیرش نازکه
اگه ماشین کره ای و فرانسوی و..... دارید نفروشید
موتور تیبا و دنا تحمل دمای عادی خودشون رو ندارن
اومدن توربو هم گذاشتن اونم با بنزین ایران که چهار روز میمونه ته نشین میشه
آری دوستان لنگه کفشی در بیابان نعمت است.........
حالااااااا اینا رو ولش کن 5000 و 500 منظورت 5500 بودش دیگه انشاءالله
2000 و 200 دور در دقیقه؟ یا 2200 دور در دقیقه؟ به به چه باسواد
تکنولوژی یعنی ۱۳ سال پیش یوروپنجه
چینی ها و ایرانیا رو چه حساب مهندسی توربو رو موتور تعریف و نصب کردن..
غولهای خودرو سازی رو ماشینای معمولی یا حتی اسپرتر اینکارو صلاح نمیدونن و انجام نمیدن به حاطر اصطلاک و هزینه هاو موارد دیگه..
دنا رو باید با رنو ۲۵ سی سال پیش مقایسه کنن
محصول ۲۰۲۰ ایران که از خفن ترین ماشین هامون هست نمیتونه که محصول ۲۰۰۸ ژاپنی ها رو شکست بده یعنی ما همین جوری ۱۲ سال از ۱۲ سال قبل ژاپنی ها هم عقب تر هستیم
محصول ۲۰۲۰ ایران که از خفن ترین ماشین هامون هست نمیتونه که محصول ۲۰۰۸ ژاپنی ها رو شکست بده یعنی ما همین جوری ۱۲ سال از ۱۲ سال قبل ژاپنی ها هم عقب تر هستیم
آیا خودرو ژاپنی هم قیمت حضور داشته و نخریدن
یه حرفی بزن که به عقل بگنجه
الان نمایندگی لانسر قیمت خودرو رو هم قیمت دنا پلاس بده
خودت میری دنا پلاس بخری؟؟؟
کفپوش دنا را هم به عنوان آپشن نوشتید؟؟؟
از اون طرف رو مصرف سوخت بسیار کمتر و امکانات ایمنی بسیار بیشتر تویوتا اصلا حرفی به میون نیومد که اصل هم همین هاست
خیال میکنین با این بررسی های یک طرفه مردم رو میتونید گول بزنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماشین 14 سال پیش که رو با آخرین ماشین ایرانخودرو مقایسه میکنید؟؟؟؟؟
درضمن طول عمر و دوامش هم که اصلا قابل مقایسه نیست
الان چیو با چی مقایسه کردین ؟!!!
میتسوبیشی رو با دنا!!!
1399 رو با 2008 !!!!
آخه چرا ؟
اینطوری در حق ایران خودرو ظلم نمیکردین لاقل ....
خودرو 14 سال پیش ژاپن رو با خوردرو بروز ایران مقایسه نکنید