جیک سالیوان در پیامی ضمن مداخله جویی در امور داخلی کوبا اعلام کرد آمریکا از آزادی بیان و اجتماعات در سراسر هاوانا حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در توئیتر خود از حمایت واشنگتن از معترضان صلح طلب کوبا که علیه تحریم های آمریکا به خیابان‌ها آمدند خبر داد و اعلام کرد که از مقامات کوبا می‌خواهیم که با معترضان با خشونت برخورد نکنند.

او در توئیتی نوشت: واشنگتن از آزادی بیان و اجتماعات در سراسر کوبا حمایت می‌کند و هرگونه خشونت یا هدف قرار دادن معترضان صلح طلب که  برای دفاع از حقوق جهانی خود به خیابان ها آمدند را به شدت محکوم می‌کند.

تجمعات گسترده‌ مردم کوبا از شهر سن آنتونیو دلوس بانوس، واقع در ۲۴ کیلومتری جنوب هاوانا، آغاز شد. آنها در اعتراضی بی‌سابقه در خیابان‌های این کشور علیه تحریم های آمریکا، بی‌توجهی دولت به شرایط بد اقتصادی و کند پیش رفتن روند واکسیناسیون کرونا اعتراض کردند.

این اعتراضات با درگیری‌ بسیاری از مردم با پلیس همراه بود که منجر به دستگیری برخی شد.

 میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا در یک برنامه تلویزیونی‌، آمریکا را مقصر نا آرامی‌های کشورش دانست.

پیشتر، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا به رفع محاصره آمریکا از کوبا رای داد. این قطعنامه سازمان ملل متحد که به وسیله آن برای بیست ونهمین بار پیاپی از آمریکا خواسته شده است که به محاصره و تحریم کوبا پایان دهد، بار سیاسی بر آمریکا تحمیل می‌کند اما لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا که بیش از ۵۰ سال قبل وضع شده‌اند تنها با رأی کنگره آمریکا امکان‌پذیر خواهد بود.

بحران اقتصادی در کوبا دو سال است که این کشور را با معضلات بسیاری از جمله شیوع ویروس کرونا رو به رو کرده است. این در حالی است که کوبا دو واکسن دارد و کارزار واکسیناسیون گسترده خود را آغاز کرده و از جمعیت ۱۱.۲ میلیون نفری‌اش ۱.۷ میلیون نفر واکسینه شده‌اند و دو برابر این تعداد نیز حداقل یک دوز از واکسیناسیون سه مرحله‌ای را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار