به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید هادی حسینی بیدار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به مجموع مطالبات آب بهای آبفای استان گفت: مجموع مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مشترکین خانگی و ارگانها بیش از ۴۲۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال است که از این رقم بیش از ۳۳۹ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال مربوط به مشترکین خانگی و بقیه مربوط به ارگانهای استان است.
او افزود: برهمین اساس دانشگاه علوم پزشکی در بخش بیمارستانی با بیش از ۱۰ میلیارد ۲۷۱ میلیون ریال، نیروهای مسلح با بیش از ۶۰ میلیارد ریال بدهی و اداره کل آموزش و پرورش با بیش از ۹ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال، سه ارگان نخست در لیست بدهیهای سنواتی شرکت آب و فاضلاب استان هستند.
حسینی بیدار با اشاره به دیگر ارگانهای بدهکار استان عنوان کرد: همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان با بیش از ۷ میلیارد و ۶۸ میلیون ریال، طرح های مسکن مهر استان با بیش از ۴ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال، دانشگاه علوم پزشکی در بخش غیر بیمارستانیبا بیش از ۴ میلیارد ریال بدهی، شرکت مخابرات با بیش از یک میلیارد و ۸۴۱ میلیون ریال و سازمان حمل و نقل و پایانهها با بیش از یک میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال، دیگر ارگانهای بدهکار به آبفای استان هستند.
او با بیان اینکه برخی فرمانداری ها، دادگستری، اداره کل ثبت اسناد و املاک و شرکت شهرکهای صنعتی نیز در لیست بدهکاران قرار دارند، گفت: بخشی از مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز مربوط به اداره کل تعاون، جهاد کشاورزی، اداره کل ارشاد اسلامی، سازمان زندانها، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شرکت توزیع برق، اداره کل ثبت احوال، بانک مسکن، اداره کل هواشناسی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان است.
او خاطرنشان کرد: بیش از ۹ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال از بدهیها نیز مربوط به املاک غیر مجاز استان است.
مدیر عامل آبفای استان در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح های آبرسانی هزینه بر است و انجام آنها تنها با هزینه کرد بودجههای دولتی امکان پذیر نیست، عنوان کرد:گسترش خدمات آب و فاضلاب در شهرهای استان در گرو پرداخت بهنگام آب بهای از سوی مشترکین خانگی و غیر خانگی است.
او یادآور شد: اگر چه برابر قوانین، شرکت آب و فاضلاب، امکان قطع موقت و حتی دائم انشعابات مشترکینی که در پرداخت به موقع آب بهاء تعلل میکنند را دارد، اما از آنجا که رویه شرکت همواره تعامل با مشترکین است، بنابراین انتظار بر این است تمامی مشترکین خانگی و غیر خانگی نیز با پرداخت به موقع آب بهای خود، شرکت را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری نمایند.
انتهای پیام/ا