در عملیات‌های هوایی و زمینی نظامیان افغانستان در استان‌های مختلف، 271 نفر از طالبان کشته و 162 نفر از آن‌ها زخمی شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع افغانستان از کشته و زخمی شدن بیش از چهارصد عضو طالبان در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان خبر داد.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: در عملیات‌های هوایی و زمینی نظامیان افغان که در استان‌های ننگرهار، وردک، خوست، قندهار، فراه، هرات، بادغیس، سرپل، جوزجان، نیمروز، هلمند، بدخشان، قندوز، تخار و کاپیسا به اجرا درآمد براثر آن دویست و هفتاد و یک نفر از طالبان کشته و صد و شصت و دو نفر از آن‌ها زخمی شدند.

همچنین منابع امنیتی اعلام کردند: حملات طالبان به شهر غزنی مرکز استان غزنی افغانستان شب گذشته نیز ادامه یافت. این منابع گفته اند بخش‌هایی از حومه شهر غزنی از جمله حوزه ششم امنیتی این شهر به تصرف طالبان درآمده است، اما مسوولان امنیتی تاکنون به صورت رسمی دراین باره واکنش نشان نداده اند.

همچنین براثر انفجار مین کنار جاده‌ای در شهر «گردیز» مرکز استان پکتیا که صبح امروز به وقوع پیوست، یک پلیس مبارزه با جرایم جنایی این استان جان خود را از دست داد.

حملات طالبان به شهر غزنی در حالی است که در شبانه روز گذشته کمربند‌های امنیتی دستکم ده شهر افغانستان هدف حملات طابان قرار گرفت.

در همین حال مسوولان محلی هلمند اعلام کردند: بر اثر انفجار مین در شهر «لشکرگاه» مرکز استان هلمند سه غیرنظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

این انفجار صبح امروز زمانی روی داد که مین کار گذاشته شده در کنار جاده در مسیر عبور یک دستگاه خودروی سواری در منطقه «بولان» از توابع شهر لشکرگاه منفجر شد که براثر آن سه غیرنظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

کشته و زخمی شدگان این انفجار اعضای یک خانواده بودند، مجروحان این انفجار به بیمارستان لشکرگاه منتقل شدند و تحت مداوا قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار