مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در تامین آب ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستا در استان اصفهان با مشکل روبرو هستیم.

منصور شیشه فروش در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد از مساحت استان با خشکسالی روبرو است و  استان اصفهان از فصل پاییز، زمستان و بهار با کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در بالا دست و بیش از ۵۰ درصد در پایین دست مواجه است.

او افزود: حجم سد‌های مخزنی استان ۵۰ درصد کاهش داشته و به علت خشکسالی منابع آبی چاه‌ها و قنوات و ... ۳۲۰ روستا برای آب شرب از طریق تانکر‌ها آبرسانی می‌شوند.

شیشه فروش بیان کرد: ۲۰ هزار هکتار از باغ‌ها نیاز به تامین اضطراری آب و ۴۰۰ هزار اصله درخت قدیمی به علت کم آبی در معرض خشکسالی قرار دارند و در تابستان شاهد پاییز زود رس برای درختان هستیم.

او افزود: ۴۴ هزار راس از گونه‌های جانوری کمیاب در پناهگاه‌های حیات وحش و محیط زیست استان با کم آبی روبرو هستند که محیط زیست کشور باید برای تامین علوفه و آب آن‌ها ورود پیدا کند.

او  اظهار کرد: با مشکلاتی در تامین آب ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستا مواجه هستیم و امسال ۲ تا ۴ درجه دمای هوا افزایش پیدا کرده است. وزارت نیرو باید مثل دریاچه ارومیه رودخانه زاینده رود را احیا کند و از برداشت‌های غیر مجاز در حوزه زاینده رود جلوگیری شود.

او درباره پیامد‌های ناشی از خکشسالی گفت: خیزش گرد و غبار، فرونشست زمین، تهدید فضای سبز، بیماری‌های دام و طیور، تشدید آفات نباتی به علت گرما و خشکسالی از پیامد‌های خشکسابی است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۱ تير ۱۴۰۰
اون موقع که اب دادین یزد فکر حالا را میکردین