در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۱۹ هزار و ۷۷ واحدی، روی پله یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (دوشنبه ۲۱ تیر ماه) شاخص کل بورس با رشد ۱۹ هزار و ۷۷ واحدی روی پله یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «کگل» و «پارسان» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «ولکار»، «ومدیر» و «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.

رشد ۱۹ هزار واحدی شاخص کل

شاخص هم وزن نیز با رشد ۳ هزار و ۴۹ واحدی روی پله ۴۰۰ هزار و ۶۴۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان رسید.

رشد ۲۶۳ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۲۶۲ واحدی روی پله ۱۸ هزار و ۸۸۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان رسید.




نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، کگل و پارسان به ترتیب با ۲۹۴.۹۲، ۱۹۷۰.۷۶، ۱۰۶۴.۲۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد وسکرشا، برکت و بورس با ۲۷۲.۷۹، ۱۳۶.۴۴، ۱۱۴.۹۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های مارون، کگهر و زاگرس به ترتیب با ۱۱۱.۶، ۳۵.۲۲ و ۲۳.۵۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد صبا، دماوند و وهور با ۷.۹۶، ۳.۱، ۲.۹۸ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۳۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه شیمیایی، خودرو و بانک‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های کالا، تکشاو کدما بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های وسکرشا، قشهد وقلرست بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.



بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های ثرود، شراز و دسانکو، بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های تولید، زدشت و فولای بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های وپارس، کاما و سفارش بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، سنیر و غدام در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

همچنین نماد‌های لطیف، وسپهر و اعتماد بیشترین تقاضای خرید و بیشترین عرضه برای فروش را سیناد، کمان و ثالوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خگستر، وبصادر وخساپا بیشترین حجم معامله و نماد‌های برکت، کمند و شتران بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


همچنین نماد‌های کرمان، ذوب و اراد ۳۲۴ بیشترین حجم معامله و اراد ۳۲۴، اراد ۲۱۴ و اراد ۳۱۴ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار