پایش تصویری تالاب بین المللی میانکاله با دوربین‌های تله‌ای آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پایش تصویری تالاب بین المللی میانکاله با نصب دوربین‌های تله‌ای در نقاط حساس این زیستگاه مهم و ارزشمند  آغاز شده است.

او افزود: این دوربین‌ها برای کمک به پایش مناطق حساسی که  احتمال وقوع تخلف وجود دارد به کار گرفته شده و رصد برخی نقاط میانکاله با این دوربین‌ها از این هفته آغاز شده است.

ابراهیمی کارنامی گفت: تجربه موفقی در استفاده از این دوربین‌ها برای برخی مناطق حفاظت شده استان داشتیم که نتیجه آن شناسایی متخلفان و استناد به فیلم‌های ضبط شده برای ارائه به مراجع قضایی بود.

او با بیان این که پایش الکترونیک و تصویری میانکاله به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین انجام می‌شود، افزود: این دوربین‌ها در طبیعت استتار می‌شوند و به همین دلیل در دیدرس افراد یا حتی حیوانات قرار ندارند. ضمن این که برخی از دوربین‌های نصب شده،دید در شب هستند.

ابراهیمی کارنامی گفت: نحوه فعالیت این دوربین‌ها به گونه‌ای است که هنگام ضبط فیلم یا ثبت عکس هیچ صدایی نداشته و به همین دلیل توجه جلب نمی‌کنند.

او سیار بودن را از دیگر ویژگی‌های دوربین‌های نصب شده برشمرد و افزود: اگر احساس کنیم نیاز است در نقطه‌ای دیگر دوربین داشته باشیم می‌توانیم دوربین‌ها را به مناطقی دیگر که به پایش در آن‌ها وجود دارد انتقال دهیم و نصب کنیم.

ابراهیمی کارنامی نصب این دوربین‌ها را گام نخست برای ایش تصویری پناهگاه حیات وحیش میانکاله عنوان کرد و گفت: هدف نهایی محیط زیست استان  این است که این طرح را در تمام پهنه میانکاله و نقاط حساس آن اجرا کنیم که البته برای این امر به اعتبارات جدید و بیشتری نیاز داریم.

مدیرکل محیط زیست مازندران افزود: امیدواریم با این تجهیزات و گسترش مساحت زیر پوشش پایش تصویری بتوانیم امنیت بیشتری را در میانکاله برقرار کنیم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.