رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سرانه تولید زباله در این شهر در حدود یک کیلوگرم برای هر نفر است و روزانه بیش از ۱۶۰ تن زباله در این شهر به صورت غیر بهداشتی دفن می‌شود.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با بیان اینکه دفن غیر بهداشتی زباله‌ها آژیر خطر برای سلامت و محیط زیست محسوب می‌شود، در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: روزانه بالغ بر ۱۶۰ تن زباله تولید و پس از انتقال به سایت زباله شهری در نزدیک روستای "سیدآباد"، به صورت غیر بهداشتی مدفون می‌شود.

سخنور افزود: دفع پسماند‌های این شهرستان توسط شهرداری به صورت بهداشتی انجام نمی‌شود و این قضیه برای افراد دوره گرد که کار تفکیک زباله‌ها را بر عهده دارند، مخاطره آمیز است.

این مقام مسئول اذعان کرد: دفع غیربهداشتی و غیراصولی زباله‌ها به یکی از دغدغه‌های مهم در زندگی امروزی بشر تبدیل شده است این امر که با توجه به تنوع تولیدات غذایی و صنعتی موجب افزایش تولید و تنوع زباله‌ها شده که به همان میزان نیز خطرات زیست محیطی و تهدید بروز انواع بیماری‌ها در انسان را به دنبال دارد و لزوم صیانت بیشتر در دفع بهداشتی زباله‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

هم‌اکنون زباله‌های مهاباد با استفاده از دستگاه سبک و سنگین از مناطق مختلف شهر بارگیری شده و پس از ورود به داخل روستا از سمت جنوب و پیمودن مسیری در داخل روستا از یک جاده فرعی به سایت زباله شهری که در شمال روستا قرار دارد، منتقل می‌شود.

قرار بود زباله شهر مهاباد از ابتدای آذرماه سال ۹۹ به سایت جدید منتقل شود، اما متاسفانه ظاهرا  شهرداری مهاباد موضوع به این مهمی که با سلامت مردم به خصوص ساکنان  روستای سید آباد در ارتباط است، جزء اولویت‌های این نهاد نیست.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.