مدیر عامل گروه دانش بنیان موسسات بهار نکو گفت: امروز میزان طلاق در ٥ سال اول زندگی مشترک در استان فارس به زیر ٣٠ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام حمید مقامی مدیر عامل گروه دانش بنیان موسسات بهار نکو ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع)، اعلام کرد که در سال ٨٩ حدود ٥٠ درصد از طلاق‌ها در ٥ سال اول زندگی مشترک اتفاق می‌افتاد، اما با تلاش‌های انجام شده و همراهی این مؤسسه با زوجین در ٥ سال اول زندگی مشترک، امروز میزان طلاق در ٥ سال اول زندگی مشترک در فارس به زیر ٣٠ درصد رسیده است.

او اعلام کرد که از آغاز فعالیت موسسه بهار نکو تاکنون بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در دوره‌های آموزشی هنگام ازدواج شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مقامی با بیان اینکه جایگاه فارس از نظر نرخ خام طلاق به رتبه ١٨ در کشور در سال ٩٩ رسیده است، افزود: فارس در سال ٨٩ جزو پنج استان اول کشور در این باره بود.

مدیر عامل ورئیس هیات مدیره گروه دانش بنیان موسسات بهار نکو همچنین با بیان اینکه آموزش‌ها در شش سرفصل اخلاق و حقوق زوجین، روانشناسی زن و مرد، مهارت‌های زندگی، بهداشت و مدیریت روابط جنسی، اقتصاد خانواده و تغذیه و طب ایرانی ارائه می‌شود، گفت: فارس تنها استانی است که با شیوع کرونا، آموزش‌ها را به صورت آنلاین دنبال کرد.

مقامی با بیان اینکه پارسال بالغ بر ٦٠ هزار نفر از کلاس‌های آنلاین استفاده کردند، ادامه داد: این مؤسسه تا پنج سال پس از زندگی مشترک زوجین با آن‌ها همراهی می‌کند.

مدیر عامل ورئیس هیات مدیره گروه دانش بنیان موسسات بهار نکو با بیان اینکه در سال ٩٨ بیش از ٣٠٠ عنوان همایش و کارگاه آموزشی در سطح استان به صورت حضوری حتی در روستا‌های محروم برگزار شده است، گفت: با شیوع بیماری کرونا، این همایش و کارگاه‌ها به صورت وبینار برگزار می‌شود.

مقامی عنوان کرد: از ابتدای امسال تا ابتدای تیرماه نیز ٤٠ عنوان کارگاه آموزشی برای مخاطبین در سطح استان فارس برگزار شده است.

او با تصریح بر اینکه تلاش موسسه بهار نکو استحکام بنیان خانواده و افزایش پایداری و رضایتمندی زناشویی در خانواده‌هاست، گفت: طرح بهارنکو دارای پوشش ١٠٠ درصدی است و هیچ ازدواجی در فارس بدون شرکت در کلاس‌های آموزشی ثبت نمی‌شود.

به گفته مدیر عامل و رئیس هیات مدیره گروه دانش بنیان موسسات بهار نکو، در سال ٨٩ حدود ١٧ درصد از طلاق‌ها مربوط به یکسال اول زندگی مشترک بود که در سال ٩٩ به ٣ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار