مرکز مین زدایی یمن پس از خنثی کردن یک بمب بزرگ آمریکایی در صنعا اعلام کرد این بمب بار دیگر نقش ویرانگر آمریکا در جنگ یمن را اثبات می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، بعد از دو ماه حفاری در عمق بیست متری زمین، مرکز مین زدایی یمن خنثی سازی یکی از بزرگترین بمب‌هایی را که بر صنعا پایتخت این کشور فرو ریخته شده بود، مدیریت کرد. این بمب قرار بود یک ساختمان غیرنظامی را در صنعا هدف قرار دهد.

مدیرکل مرکز مین زدایی یمن در این باره گفت: این بمب از نوع جی بی یو-۲۴ در سال ۲۰۱۵ بر یمن انداخته شد تا ساختمانی غیرنظامی را در صنعا در کنار یک پارک و یک مرکز خرید محلی هدف قرار دهد. ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی از انواع مختلف تسلیحات پیشرفته آمریکایی در جنگ خود در یمن استفاده می‌کرد. این نقض آشکار قوانین حقوق بشری بین المللی است.

ناظران می‌گویند این بمب نشانه دیگری است از حمایت نظامی آمریکا از ائتلاف به سرکردگی سعودی‌ها در {جنگ علیه} یمن است.

حسین الاضرعی، فرمانده تیم کشف و خنثی سازی این بمب گفت: ما این بمب جی بی یو -۲۴ را که یک تن و نیم وزن دارد، خنثی کردیم. قدرت تخریبی بمب به حدی است که اگر منفجر می‌شد، فاجعه‌ای انسانی را رقم می‌زد. آمریکا به چند کشور از جمله عربستان سعودی چنین بمب‌هایی داده است.

در سال گذشته، عربستان سعودی از تسلیحاتی که در سطح جهانی ممنوع هستند استفاده کرده است. از جمله بمب‌های آمریکایی برای هدف قرار دادن مناطق مسکونی در سراسر کشور استفاده شد.

در آوریل ۲۰۱۵، ریاض با بمباران ناحیه‌ای در یمن یک جرم نابخشودنی را مرتکب شد این بمباران با بمب‌های خوشه‌ای آمریکا انجام شد و بیش از یکصد غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را کشت.

این بمب آمریکایی شاهد دیگری است از نقش واشنگتن در جنایات جنگی که در یمن صورت گرفته است. در حالیکه سازمان ملل چشمان خود را به روی چنین تخلفاتی بسته است. در کنار حمایت نظامی، مردم یمن می‌گویند واشنگتن همواره به شکل سیاسی از عربستان سعودی حمایت کرده است و آن را به عنوان متحد اصلی خود در منطقه می‌بیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار