راشکی گفت: سه هزار دوز دارو رایگان در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان قرار گرفته و فروش داروی اهدایی به مردم صحت ندارد.

علیرضا راشکی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره )سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: محموله ویژه کمک‌های ضدکرونایی ستاد اجرایی فرمان امام به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به سیستان وبلوچستان ارسال شده است.

وی افزود: در پی اعلام وزارت بهداشت در خصوص آغاز موج جدیدکرونا بویژه در مناطقی از سیستان و بلوچستان، محموله ویژه شامل ۲میلیون ماسک، سه هزار لیتر ضدعفونی‌کننده، ۵۰ هزار کیت تشخیص، ۱۰۰هزار بسته معیشتی و پروتئینی، ۵۰ عدد تی‌وپس، یک دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی به ارزش ۲.۵ میلیاردتومان، یک‌هزارو ۳۰۰دست گان پزشکی و جراحی، سه هزار دوز رمدسیویر را از امروز به این استان ارسال می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: این ستاد سعی کرده خود را به عنوان خدمتگزار مردم در این چند سال ثابت کند و مردم بپذیرند که ما خدمتگزارشان هستیم از این رو در حوزه‌های مختلف اقدامات خوبی شروع شده که یکی از این اقدامات خوب ستاد اجرایی تشکیل قرارگاه امدادی و جهادی است که برای نخستین بار اولین قرارگاه امدادی و جهادی کشور را در این استان افتتاح شد.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)در مورد کرونا نیز از همان روز اول اقدامات لازم را انجام و با وجود اینکه ابتدا برای تهیه ماسک نیز مشکل داشتیم با کمک این بنیاد و ستاد اجرایی ماسک را تولید و اتفاقات خوبی برای استان رقم خورد.
راشکی بیان کرد: در سه حوزه پیشگیری شامل (ماسک، اخطارهای لازم به جامعه هدف از سوی جهادگران) و در حوزه غربالگری( ۲٠ مرکز غربالگری در سیستان و بلوچستان با امکانات مجهز که به خدمت کمک حوزه پزشکی درآیند) و همچنین در حوزه درمان اقدامات خاصی را انجام شده که این اقدامات در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان زابل و ایرانشهر بوده است.
وی اظهارداشت: در حوزه کاهش آلام ناشی از ویروس کرونا که بازار تعطیل و معشیت روزمره مردم دچار مشکل شده با درک این موضوع مهم از پاکبانان تشکر و سعی کردیم با شناخت درست و دقیق از جامعه هدف کمک‌های معیشتی مورد نیاز را به اهلش برسانیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با یاری خداوند پیک سوم کرونا در استان را در کنار مردم خواهیم بود و شرط اساسی برای عبور از این بحران کمک خود مردم است تا زنجیره این ویروس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات مردم قطع شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.