سفیر روسیه در افغانستان گفت: به دلایل امنیتی موقتا کارکنان کنسولگری خود را در افغانستان به ازبکستان منتقل می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در افغانستان اعلام کرد کارکنان سرکنسولگری روسیه در مزار شریف که با شروع ناآرامی‌ها در افغانستان کارهای کنسولگری را در شهر حیرتان بلخ  انجام می‌دادند، به دلایل امنیتی موقتا به ازبکستان منتقل می‌شوند.

ضمیر کابلوف، سفیر روسیه در افغانستان امروز گفت: برای اینکه امنیت کارمندان خود را به خطر نیندازیم، آن‌ها را به طور موقت از شهر حیرتان به خاک ازبکستان منتقل کردیم. زیرا وضعیت حیرتان  نیز نامشخص است.

او افزود: دیپلمات‌های روسی در کابل در حال حاضر در معرض خطر نیستند. 

سفیر روسیه در افغانستان اضافه کرد سرکنسولگری در شهر مزار شریف به دلیل وخامت اوضاع در شمال افغانستان موقتا عملکرد خود را متوقف کرده بودند و دیپلمات‌های این کشور  وظایف کنسولی خود را در حیرتان واقع در استان بلخ انجام می‌دادند.

از ماه آوریل، زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد قصد دارد سربازان آمریکایی را از افغانستان خارج کند، اوضاع امنیتی در افغانستان بدتر شده است. تا ششم جولای، بیش از ۹۰ درصد از نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خارج شدند و  سایر کشور‌های ناتو نیز در حال خروج نیرو‌های خود از این کشور هستند.

در همین حال، طالبان با در اختیار گرفتن کنترل ده‌ها استان در حال گسترش کنترل خود بر مناطق مختلف است. به گفته رسانه‌های محلی، طالبان تعدادی از ایست‌های بازرسی در مرز‌های تاجیکستان، ایران و پاکستان را کنترل می‌کند. 

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان هفته گذشته به تاس گفت که طالبان قصد حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی در افغانستان را ندارند و امنیت کارمندان سرکنسولگری روسیه را تأمین می‌کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.