علوش: حریری به خاطر عدم تشکیل دولت از مردم عذرخواهی خواهد کرد

منابع لبنانی اعلام کردند سعد حریری اواخر این هفته به دلیل تشکیل نشدن دولت عذرخواهی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از المیادین، «مصطفی علوش» نائب رئیس حزب «المستقبل» لبنان در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: راه حل‌ها در این لحظه مبهم شده اند و بحران موجود پایان نخواهد یافت مگر اینکه لبنان تحت قیمومیت بین المللی قرار گیرد و در انتظار راه حل کلی باشد.

نائب رئیس حزب المستقبل لبنان همچنین اعلام کرد: سعد الحریری، نخست وزیر مکلف لبنان در پایان هفته به دلیل عدم تشکیل دولت عذرخواهی خواهد کرد و به اجازه خواهد داد پارلمان رایزنی‌های لازم را برای تشکیل دولت انجام دهد.

علوش در ادامه ادعا کرد: مشکل بزرگ این است که رئیس جمهور (میشل عون) قصد ندارد با حضور دولت مستعفی یا دولت ضعیف مخصوصا اگر انتخابات مجلس برگزار نشود، ریاست جمهوری را ترک کند؛ بنابراین مشکل، میشل عون و تیم ریاست جمهوری او هستند!

ساعاتی قبل «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد اعضای اتحادیه اروپا به توافق رسیده‌اند تا چارچوبی را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مقامات لبنان تا پایان ماه ژوئیه تصویب کنند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز این تحریم‌ها را تایید و ادعا کرد: این تصمیم اتحادیه برای ایجاد فشار علیه کسانی است که راه حل‌های سیاسی برای بحران لبنان را تضعیف می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۰:۳۸ ۲۳ تير ۱۴۰۰
حریری یه مزدور و نوکر آمریکا و آل سعود هست و دشمن ملت لبنان خصوصا حزب الله است.متاسفانه مزدورین و خودفروخته های اجنبی پرست خائن در لبنان،عراق،ونزوئلا و کشورهایی که نمیخواهند تسلیم زورگویی های تروریست های غربی خصوصا آمریکا بشوند حضور دارند تا منافع اربابای غربیشون رو تامین کنند.این افراد نون خودشون رو از راه وطن فروشی به دست می آورند.مرگ بر آمریکا و مزدورای حقیر غرب زده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۲ تير ۱۴۰۰
این حریری کیه که دست بردار مردم لبنان نمیشه ؟ ده ها مشخصه منفی داره مردک
آخرین اخبار