کاخ سفید اعلام کرد سفر مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا به هائیتی نشان داد آینده سیاسی این کشور به شدت مبهم است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد آینده سیاسی هائیتی نامشخص است چرا که مقامات ارشد سیاسی و امنیتی آمریکا در سفر به هائیتی قادر به نتیجه گیری در مورد آینده رهبری سیاسی این کشور آمریکای لاتین نبودند.

 «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در جلسات مطبوعاتی امروز اعلام کرد هیئتی متشکل از مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا روز یکشنبه گذشته با مقامات هائیتی دیدار کردند، زیرا کشور حاشیه دریای کارائیب بعد از ترور رئیس جمهور «جوونل موئیز» به شدت متشنج است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: آنچه مشخص نبود (پس از سفر هیئت) این است که آینده رهبری سیاسی کشور چگونه رغم خواهد خورد. در مورد آینده رهبری سیاسی هیچ شفافیتی وجود ندارد.

موئیز، رئیس جمهور ۵۳ ساله هائیتی روز سه شنبه در منزل شخصی خود به ضرب گلوله افراد ناشناس کشته شد. همسر او هم در این درگیری به شدت زخمی شد و سپس جان سپرد. در حال حاضر اداره امور کشور در دست نخست وزیر هائیتی است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد قرار است در روز‌های آینده یک تیم از کارشناسان و متخصصان امنیتی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در سفر به هائیتی، چگونگی کمک واشنگتن به این کشور را بررسی کنند.

برخی می‌گویند ممکن است آمریکا در این ترور نقش داشته باشد، اما تا به حال مقامات آمریکایی درباره دست داشتن این کشور در ترور رئیس جمهور هائیتی اظهارنظری نکرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار