نمایندگان دموکرات‌ آمریکا در تلاشند از تصویب لایحه اصلاح قوانین انتخاباتی که جمهوری خواهان طرفدار آن هستند جلوگیری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجریزه، امروز قرار است لایحه اصلاح قوانین انتخاباتی در آمریکا با حضور جو بایدن، رئیس جمهور این کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت به رای گذاشته شود. از این رو دموکرات‌های آمریکا در ایالت‌های مختلف از جمله ایالت تگزاس با برگزاری نشست‌هایی در تلاشند مانع تصویب آن شوند.

دموکرات‌ها در ایالت‌های مختلف در نظر دارند برای ابراز مخالفت خود با تصویب این لایحه در جلسه امروز مجلس حضوری حداکثری داشته باشند. به گفته یکی از قانونگذاران دموکرات بیش از ۶۷ نماینده امروز قرار است از تگزاس به سمت واشنگتن حرکت کنند تا در جلسه تصویب این لایحه حضور داشته باشند و با رای مخالف خود مانع به تصویب رسیدن آن شوند.

جاسمین کراکت، یکی از نمایندگان دموکرات ایالت تگزاس قبل از سوار شدن به هواپیما به مقصد واشنگتن گفت: ما از تصمیم خود برنخواهیم گشت.

طبق قانون اساسی آمریکا به منظور رای دادن در مورد هر لایحه حداقل ۱۰۰ عضو از ۱۵۰ نماینده ایالتی مجلس باید حضور داشته باشند و دموکرات‌ها امیدوارند با حضور حداکثری خود بتوانند مقابل اکثریت جمهوری خواهانی که طرفدار به تصویب رسیدن این قانون هستند بایستند.

در بحبوحه اختلافات سیاسی، رییس جمهور آمریکا قرار است امروز در سخنرانی مهمی درباره اختلافات شدید دو حزب در زمینه اصلاح قوانین انتخاباتی از دموکرات‌ها بخواهد در مقابل جمهوری خواهان موافق این طرح سکوت کنند.

این لایحه پس از آشوب‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در ماه‌های اخیر تقدیم مجلس شد. بسیاری از جمهوری خواهان آمریکا معتقدند نظام رای گیری در ایالت‌ها باید اصلاح شود چرا که در برخی مناطق رای گیری‌های غیرحضوری و الکترونیکی به گونه‌ای است که امکان تقلب‌های گسترده در آن بسیار بالاست. ادعایی که هر بار دموکرات‌ها به اشکال مختلف با آن مخالفت کردند و تا به امروز اجازه تصویب این طرح را در مجلس نداده اند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: تلاش‌های ترامپ و جمهوری خواهان برای اعمال محدودیت‌های جدید در روند رای گیری و نیز ادعای آن‌ها مبنی بر تقلب‌های گسترده در انتخابات اخیر آمریکا بدترین چالش برای دموکراسی کشور است؛ چالشی که حتی از جنگ داخلی هم برای ما بدتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار