تملک اراضی حریم جاده، عمده دلیل کندی پیشرفت طرح چهارخطه شهرکرد به شلمزار

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تملک اراضی حریم جاده، عمده دلیل کندی پیشرفت طرح چهارخطه شهرکرد به شلمزاراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت:تملک اراضی حریم جاده، عمده دلیل کندی پیشرفت طرح چهارخطه شهرکرد به شلمزار، در محدوده اراضی شمس آباد می‌باشد.

او با بیان اینکه: پس از پیگیری‌های مکرر، جلسات متعدد در فرمانداری شهرکرد و با ورود دادستان، حدود دو هفته پیش این اداره کل با اکثر کشاورزان روستای شمس آباد به توافق رسید افزود: حدود ۸۵ درصد کشاورزان با مراجعه به دفترخانه، رضایت خود را اعلام کردند و اداره کل راه و شهرسازی استان در حال تنظیم اسناد پرداخت وجه می‌باشد.

مقصودی گفت: انشاالله تا هفته آتی در وجه افراد ذینفع پرداخت خواهد شد و از سه راهی شمس آباد تا حوالی چشمه "وقت و ساعت" به طول ۵ کیلومتر آزاد خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او افزود:طرح چهارخطه کردن محور شهرکرد به شلمزار در دو قطعه ۱۳ کیلومتری اجرا می‌شود و تاکنون نزدیک ۹۰ میلیارد تومان با دو شرکت توانمند، قرارداد منعقد شده و مشکل اعتباری و افزایش قیمت مصالح نیز، مزید بر علت شده است که با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کیار، فارسان و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، استاندار و اداره کل راه و شهرسازی، مشکل اعتباری هم در حال رفع شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: پول کشاورزان شهرکیان، فرخشهر و افراد ذینفع از سه راهی خوزستان تا طاقانک، در حال پرداخت است و با توافق اخیر، مشکل پنج کیلومتر در حوزه روستای شمس اباد مرتفع می‌شود و به محض پرداخت وجه، عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

او اظهار کرد: با آزادسازی این قسمت، عمده قسمت‌های مسیر آزاد و تملک گردیده و قسمتی از اراضی خراجی به طول دو کیلومتر باقی مانده است که انشالله با همکاری مردم شریف خراجی و شمس آباد، این قسمت نیز در محدوده شهرستان کیار آزاد و به صورت یکپارچه امکان انجام عملیات اجرایی فراهم گردد.

جاده شهرکرد به شلمزار در مسیر استان خوزستان یکی از محور‌های اصلی استان چهارمحال و بختیاری است.

به گفته مسئولان راه و شهرسازی در این محور روزانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه تردد می‌کند که ظرفیت کم جاده، باعث بروز خسارت‌های مالی و جانی می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیب اله رئیسی اردلی
۰۰:۱۹ ۲۳ تير ۱۴۰۰
بدبخت شهر اردل ....
آخرین اخبار