صبح امروز سه‌شنبه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور وارد فرودگاه بین المللی آیت الله شهید دستغیب شیراز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه با هدف افتتاح و بازدید از مراکز نوآوری فعال در دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی و صنعتی شیراز، پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری استان فارس به این استان سفر کرد.

سورنا ستاری در بدو ورود به شیراز در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب مورد استقبال عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس قرار گرفت.

استاندار فارس در حاشیه این آیین درباره برنامه‌های این سفر گفت: معاون رئیس‌جمهوری سه‌شنبه با حضور در دانشگاه صنعتی شیراز مرکز نوآوری این دانشگاه را افتتاح و از تیم‌های مستقر و نمایشگاه محصولات فناورانه بازدید می‌کند.

او یادآور شد: مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه صنعتی شیراز با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال به منظور ارائه آموزش‌های لازم برای افزایش مهارت‌های دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز و با کسب مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است.

به گفته استاندار فارس، بازدید از کارخانه نوآوری شیراز، برنامه بعدی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در این سفر یک‌روزه است.

او افزود: مراکز نوآوری مستقر در این کارخانه شامل ۶۴ تیم از افراد است که به‌عنوان قطب فناوری و نوآوری شناخته می شوند هدف آنها ایجاد یک اکوسیستم نوآوری است.

رحیمی گفت: دکتر ستاری در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مرکز نوآوری این دانشگاه را افتتاح می‌کند.

استاندرا فارس اظهارداشت: برای راه‌اندازی این مرکز، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۵۰۰ میلیون تومان آن توسط معاونت محترم علمی فناوری رئیس جمهور تأمین شده است.

استاندار فارس همچنین گفت: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز شهید فهمیده از نمایشگاه محصولات فناورانه دیدن می‌کند.

او گفت: افتتاح خط تولید قطعات الکترونیک خودرویی دیگر برنامه ستاری در سفر به شیراز است.

رحیمی گفت: با توجه به ضرورت مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در تولید بومی قطعات خودرویی، این شرکت‌ها در شیراز تعدادی از قطعات الکترونیک خودرو را طراحی و نمونه سازی کرده اند که با تایید معاونت علمی به سطح دانش بنیان رسیده است.

او ادامه داد: با حمایت ۲۰ میلیارد ریالی صندوق نوآوری و شکوفایی و سهم آورده شرکت، خط تولید مونتاژ این برد‌ها با قابلیت ۲۰ هزار قطعه در ساعت راه اندازی شده است که علاوه بر اشتغال ۱۰ نفری، تعدادی از قطعات خودروسازان در استان فارس تولید خواهد شد.

استاندار فارس گفت: هم اکنون تولید ۳۰ هزار قطعه با انعقاد قرارداد با خودرو ساز عملیاتی شده است.

رحیمی افزود: ۱۷ محصول جدید دانش بنیان که توسط ۱۶ شرکت دانش بنیان مستقر در پردیس طی ۱۸ ماه گذشته طراحی و ساخته شده است روز سه‌شنبه برای اولین بار رونمایی و معرفی خواهند شد.

او ادامه داد: در این رونمایی محصولات متنوع در زمینه مواد و آلیاژها، تجهیزات پزشکی، قطعات الکترونیک، نرم افزار و شبیه سازها، قطعات خودرویی، قطعات پتروشیمی و پالایشگاهی، قطعات الکترونیکی با حمایت و یا مشارکت صنایع مرتبط و کسب فناوری لازم توسط شرکت‌های دانش بنیان به محصول رسیده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: معاون علمی رئیس‌جمهوری ضمن بازدید از پروژه برج نوآوری شیراز و نمایشگاه محصولات فناورانه، در دانشگاه شیراز حضور خواهد یافت.

به گفته او، در این بازدید، فاز دو پردیس دره نوآوری فارس و مرکز نوآوری علوم انسانی دانشگاه شیراز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.