معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: افراد بالای ۶۵سال می‌توانند برای دریافت واکسن در سامانه سلامت ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا این لحظه ۱۳۵ هزار و ۲۸۸ دوز واکسن به استان اختصاص یافته که از این تعداد ۷۹ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

قادری با اشاره به این که تاکنون ۶۷ هزار و ۵۵۵ نفر در استان واکسن کرونا دریافت نموده‌اند اظهار داشت: تاکنون ۱۴ پارت واکسن کرونا به استان اختصاص یافته و تزریق ان برای گروه‌های در معرض خطر در نظر گرفته شده است.

او همچنین پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را ۹۲ درصد اعلام کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ذکر اینکه ۵۹ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان به عنوان یکی از گروه‌های هدف در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: اکنون افراد بالای ۶۵ سال می‌توانند برای دریافت واکسن در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

قادری با ذکر اینکه شهر‌های سنندج، قروه، بیجار، دیواندره و دهگلان بیشترین میزان استقبال دریافت واکسن کرونا را داشته‌اند، تأکید کرد: انتظار داریم شهروندان شهر‌های مریوان، سرواباد و بانه هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به استان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

قادری اظهار کرد: از تمامی هم استانی‌ها تقاضا می‌شود منتظر تماس تلفنی و یا پیامک مراکز بهداشت جهت دعوت به مراکز واکسیناسیون باشند و از مراجعه بدون هماهنگی به مراکز و پایگاه‌های بهداشت و درمان خودداری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.