مرغ ترکیه‌ای، آرامبخش تجویزی مسئولان برای هرج و مرج بازار/ نظارتی که عینک لازم است!

بازار کم رونق مرغ دولتی، مسئولان را به سمت واردات نمونه منجمد این کالای اساسی از ترکیه کشانده است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مرغ، کالای اساسی نایاب این روزهای بازار است که نگاه کمتر کسی به آن می افتد؛ افزایش قیمت آن تا سقف کیلویی سی و هشت هزار تومان این منبع پروتئین را که جایگزینی برای گوشت قرمز شده بود، از سفره های ایرانی بیرون رانده است.

مرغ با نرخ دولتی کیلویی بیست و چهار هزار و نهصد تومان به سختی در بازار پیدا می شود تا جایی که شهروندان کم درآمد یا از خرید آن صرف نظر می کنند یا به ناچار اسکلت و یا نصف آن را می خرند.

توده کش، مدیر توسعه جهاد کشاورزی البرز با بیان این که شرایط برای پرورش مرغ براساس نیاز استان در البرز وجود ندارد، گفت: گیلان، قزوین و زنجان از استان های معین البرز برای تامین مرغ هستند و از ابتدای سال تا کنون یازده هزار تن مرغ در البرز توزیع شده است.

او افزود: نیاز استان به مرغ صد و پنجاه تن است که در حال حاضر حدود صد تن از آن را تامین می کنیم.

توده کش گفت: باتوجه به فرارسیدن فصل گرما، جوجه ریزی در قسمت جنوبی کشور اتفاق نیفتاده است و با واردات مرغ منجمد از ترکیه می خواهیم بازار را تعدیل کنیم که قیمت آن کیلویی نوزده هزار و خرده است.

او افزود: دامپزشکی سلامت و کیفیت این مرغ را تایید کرده است.

مدیر توسعه جهاد کشاورزی البرز در واکنش به اظهار نظر برخی شهروندان مبنی بر فروش مرغ دولتی در بازار آزاد، گفت: نظارت صمت باید بیشتر شود و کاسب ها انصاف به خرج بدهند اگر این اتفاق بیفتد می شود بازار را مدیریت کرد.

بوستانی فر، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت البرز نیز گفت: البرز یک استان مصرف کننده در زمینه مرغ محسوب می شود.

او افزود: تامین مرغ به این بستگی دارد که استان های معین چقدر به تعهدات خود عمل می کنند.

بوستانی فر گفت: باتوجه به این که تامین مرغ کاهش پیدا می کند مجبور هستیم که توزیع آن را به سمت مناطق کم برخوردار ببریم تا زمانی که نیاز استان برآورده نشود، تقاضا در استان زیاد خواهد بود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرنوش اخلاقی
۱۴:۰۷ ۲۲ تير ۱۴۰۰
اصلا مزه مرغ نمیده