نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:گفت:یکی از ظرفیت‌های خراسان شمالی پرورش وبرگزاری مسابقات اسب اصیل ترکمن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمد وحیدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان خراسان شمالی خاستگاه اسب اصیل ترکمن در ایران است و پرورش دهندگان زیادی در این زمینه وجود دارد که تولید ثروت ویژه‌ای را در این زمینه باید داشته باشند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: لازمه این کار ایجاد حمایت از پرورش دهندگان اسب است که می‌تواند به صنعت کارآفرین، اشتغالزایی و ایجاد ثروت تبدیل شود.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: حمایت‌ها از سازمان جهاد کشاورزی گرفته تا فدراسیون‌های سوار کاری در جهت معرفی اسب اصیل ترکمن در خراسان شمالی باید انجام شود.

وحیدی در ادامه گفت: برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند اسب اصیل ترکمن که هویت استان است را به دنیا معرفی کند.

یوسفی رئیس سازمان جهاد کشارزی خراسان شمالی گفت: اسب اصیل ترکمن در استان خراسان شمالی را یکی ازمزیت‌های مهم دانست و افزود: بالغ بر هزارو ۴۰۰ راس اسب اصیل ترکمن در استان وجود دارد.

اختصاص ده هکتار زمین، به شهرک صنعتی شهر آشخانه

او عنوان کرد: مانه و سملقان یکی از شهرستان‌های مهم در حوزه تولید در بخش کشاورزی است که زراعت و دامداری، باغداری و صنایع تبدیلی از اهم آن است.

وحیدی عنوان کرد: حمایت از شهرک‌های صنعتی شهر آشخانه، پیش قلعه و مهمانک افزایش پیدا کند
او از اختصاص ده هکتار زمین به شهرک صنعتی شهر آشخانه خبر داد و افزود:حمایت بانکی از بخش صنایع تبدیلی برای برطرف شدن مشکلات واحد‌ها باید مهم تلقی شود.

یوسفی رئیس سازمان جهاد کشارزی خراسان شمالی گفت: یکی از قابلیت‌های مهم مانه و سملقان تولید بذر پیاز است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کاهش کشت پیاز بذری در استان

یوسفی عنوان کرد: پیاز بذری، ۳ هزار هکتار در استان کشت می‌شود که امسال به دلیل خشکسالی‌های اخیر به دو هزار و ۱۰۰ هکتار کاهش پیدا کرده است.

او گفت:علاوه بر پیاز خوراکی تولید پیاز بذری یکی دیگر از پتانسیل‌های استان و بخصوص مانه و سملقان ۹۰ هکتار است.

یوسفی یکی از سیاست‌های اولویت دار جهاد کشاورزی را فعال کردن پروژه‌های راکد در سطح استان و شهرستان‌ها عنوان و افزود: تاکید شده است که واحد‌های مهم را به تولید برسانیم.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان جهاد کشارزی خراسان شمالی با انتقاد از غیر فعال بودن دو واحد مرغداری در شهرستان افزود: مشکلات این دو واحد باید برطرف شود تا به تولید برسد.

یوسفی بیان کرد: در بجنورد ۴ واحد مرغداری را به خط تولید وارد کرده ایم و یک واحد گاوداری را نیز فعال که با با راه اندازی آن مشکلات تولید مرغ در استان حل می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.