رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در ۱۰ روز گذشته ۶۱ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن داخلی و خارجی وارد استان شده که از مجموع ماه‌های پیش، بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: هفته گذشته ۳۰ هزار دوز و ۲۰ تیر ۳۱ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن، بخشی از تولید داخل و بخشی تولید خارج وارد استان شده است.

او افزود: در چند ماه گذشته حدود ۵۰ هزار دوز واکسن داخلی و خارجی سهمیه استان بوشهر بوده که واکسن دریافتی استان در این  ۱۰ روز معادل کل دریافتی در این چند ماه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با ورود محموله جدید سرعت واکسیناسیون در استان افزایش می‌یابد و اکنون روزی ۳ هزار فرد واکسینه می‌شوند و در حال افزایش این تعداد به روزی ۴ هزار نفر در استان هستیم.

کشمیری گفت: با ایجاد مراکز تجمیعی در استان توانایی داریم تا روزی ۵ هزار نفر را واکسینه کنیم.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: تا ۱۰ روز آینده واکسیناسیون گروه سنی افراد بالای ۶۰ سال را به نقطه خوبی می‌رسانیم و ۵۰ هزار دوز دیگر در دو مرحله در آینده نزدیک دریافت خواهیم کرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر افزود: با ورود محموله‌های جدید به استان در آینده نزدیک افراد گروه سنی بالای ۵۰ سال را که دارای بیماری زمینه‌ای، چون دیابت و فشار خون هستند، واکسینه خواهیم کرد.

 کشمیری بیان کرد: حدود ۸۰ درصد از فوتی‌های استان مربوط به افراد گروه سنی بالای ۵۰ سال بوده یا افرادی با بیماری زمینه‌ای که طبق سند ملی، واکسیناسیون تمامی این افراد در حال انجام است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.