عضو شورای شهر تهران گفت: ما در این ٤ سال دوران سخت و پرتلاطمی را پشت سر گذاشتیم، از اعتراضات دی ماه سال ٩٦ تا آنچه که در آبان سال ٩٨ رخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در سیصد و دهمین جلسه شورای شهر در نطق پیش از دستور اظهار کرد: ان شالله که دولت جدید بتواند امکان ازدواج را برای جوانان فراهم کند تا شاهد جوان شدن نسل‌های بعدی باشیم زیرا متاسفانه کشور رو به پیری می‌رود و همچنین امیدواریم مشکلات معیشتی و اقتصادی آنقدر کم شود که جوانان برای ازدواج مشکلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: ما در این ٤ سال دوران سخت و پرتلاطمی را پشت سر گذاشتیم، از حوادث دی ماه سال ٩٦ تا انچه که در آبان سال ٩٨ رخ داد و شهادت سردار سلیمانی، تمام این‌ها رخداد‌های اجتماعی درد آور بود. همچنین شیوع کرونا، تحریم ها، پمپاژ یاس و ناامیدی دست به دست هم داده بودند تا بذر امید ما را نابود کنند.

وی گفت: هیچ‌کدام از این اتفاقات که سبب ناراحتی و رنجش مردم ایران و به‌تبع آن تهران شد، در ید اختیارات و وظایف شورای شهر تهران نبود و ما گرچه تلاش کردیم تا در حد وسع و توان خود، مرهمی بر این زخم‌های کاری باشیم، اما افسوس که این زخم‌ها عمیق و نمک‌پاشان بر آن قوی‌تر بودند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: همه ما از تورم، گرانی، مشکلات معیشتی، کمبود شغل، عدم امکان تشکیل خانواده برای جوانان، نبود گاه و بیگاه کالا‌های اساسی از جمله دارو، کمبود و قطعی برق و امثال این‌ها که کم هم نیست و کمر خم می‌کنند رنج می‌کشیم، اما واقعیت آن است که حل هیچ‌یک از موارد برشمرده، در حیطه اختیارات و وظایف شورای شهر یا شهرداری نیست.

وی اظهار کرد: حالا روز موعود در حال فرارسیدن است. روزی که عده‌ای چهارسال تمام برایش برنامه‌ریزی کردند و با تزریق ناامیدی و یاس به جامعه، با تخریب و تحقیر رای‌دهندگان به غیر دایره خودشان و سنگ‌اندازی در مسیر تحقق وعده‌ها برایش لحظه‌شماری کردند و حالا که فرا رسیده، باید گفت عجب پیروزی که در آن هیچکس احساس پیروزی نمی‌کند.

نظری افزود: گوش‌های‌تان را تیز کنید. بار‌ها و بار‌ها بنده و بسیاری دیگر هشدار داده بودیم که ناامید کردن مردم از انتخاب‌شان، سنگ‌اندازی در مسیر تحقق اراده‌شان و کم‌اثر نشان دادن رای‌شان، نتیجه‌ای شوم و هولناک درپی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این شاید جزو آخرین هشدار‌هایی باشد که از یک تریبون رسمی و از سوی یک اصلاح‌طلب به شما داده می‌شود؛ از چند روز آینده، حاکمیت یک‌دست اصولگرایان در تمام ارکان کشور آغاز شده و آن وقت باید به همان رای‌دهندگان مومن مانده به اصولگرایی نیز پاسخ دهید که چه‌طور می‌خواهید مشکلات را حل کنید.

وی گفت: چه‌طور شما که تا دیروز اف. ای. تی. اف و مذاکره را نقشه دشمن و مذموم می‌شمردید، امروز بدون آن‌ها می‌خواهید دولت را اداره کرده و سفره‌های مردم را رنگین کنید؟ اگر بر مسیری که مدعی بودید بروید که اوضاع را از امروز هم سخت‌تر خواهید کرد و مشکلات معیشتی مردم بیشتر می‌شود.اگر هم مسیری خلاف گفتار دیروزتان رفتید که بر شمار آرای باطله خواهید افزود؛ حافظه جمعی و تاریخی مردم، برخلاف آنچه که عده‌ای دوست دارند ضعیف نیست و اکنون زمان عمل فرارسیده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: گمان می‌کنم ما آخرین نسلی هستیم که نسبت به آینده کشور و برای حل مشکلات آن هشدار می‌دهیم. باوجود اینکه نسل ما و نسل‌های پیش از ما بر این مشی استوار بوده‌ایم و خواهیم ماند، امیدوارم نسل‌های بعد نیز راهی غیر از هشدار و گفتگو نشناسند.

وی یادآور شد: اداره تک‌صدایی کشوری به عظمت و تکثر ایران ممکن نیست و ما نگران فردای ایران عزیزمان هستیم. ایرانی که پیش‌تر نیز با تمام ادعا‌ها و اراده‌ها یک‌صدا و یک‌دست نشد.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: دوران بزن در رو‌ها تمام شده و من به همین سیاق، از نماینده مجلسی که در رسانه ملی به دروغ، ردصلاحیت شده‌های شهر تهران را فاسد دانست شکایت خواهم کرد؛ به‌نظرم انتظاری غیرمنطقی نیست اگر در مورد ردصلاحیت خودم، بخواهم هر سند و مدرکی وجود دارد علنی و توسط هیات نظارت در رسانه‌های رسمی مطرح شود تا اگر به اموال یا ناموس ملت خیانت کردم، رسوا شوم و مردم به عنوان عادل‌ترین قاضی، قضاوتم کنند. این انتظار پایانی ندارد جز دادگاه، که لااقل شاید قاضی مجبورتان کند که سند ارایه کنید.

نظری گفت: در این روز‌های پایانی این دفتر از عمر کاری‌مان، امروز فرصتی برای ارائه گزارش عملکرد از آنچه که در دوره پنجم شورای شهر تهران، ری و تجریش انجام دادیم و معتقدم که بسیار قابل دفاع است، وجود ندارد. نمی‌توان به مردمی که بار‌ها و بار‌ها امیدشان را به مسلخ بردند و بردیم، از آنچه که انجام شده بگوییم.

وی تصریح کرد: جامعه عصبانی، گوش شنوایی برای گزارش عملکرد‌ها ندارد. اما برای ثبت در تاریخ و برای آنکه خناسان نگویند کاری نکرده‌ایم، حتما باید آن را بازگو کنیم. گزارش از عملکردمان را ارائه می‌کنیم و بار‌ها و بار‌ها آن را تکرار می‌کنیم تا گوشی نشنیده باقی نماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.