باوی گفت: ایجاد صلح و سازش اختلافات تجاری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف، منجر به بهبود کسب و کار در خوزستان می‌شود.

علیرضا باوی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: راهکار قوه قضاییه برای کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری‌ها، توسعه شعب تخصصی حل اختلاف است و ایجاد صلح و سازش اختلافات تجاری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف، منجر به بهبود کسب و کار در استان می‌شود.

او بیان داشت: به همان اندازه که مراودات تجاری و اقتصادی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پیشگیری از بروز اختلافات بین فعالان بخش خصوصی نیز مهم است و قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان مهم در بهبود محیط کسب و کار از مشکلات و موانع پیشروی فعالیت‌های اقتصادی اطلاع دارد و برای رفع آن‌ها در تلاش است.

باوی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های تجاری مستلزم زیرساخت‌های نوین است و دستگاه قضایی نیز اعتقاد دارد که انجام فعالیت‌های مناسب تجاری نیازمند ابزار‌های لازم است و در مسیر تحقق این امر، همکاری لازم با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی را در دستور کار دارد.

معاون قضایی خوزستان با بیان اینکه در تمام دنیا، جایگزین‌های قضایی، کاربرد گستره و ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و چنین رویکردی باعث ایجاد یک نظام قضایی مطلوب در جوامع مختلف خواهد شد، ادامه داد: تشکیل شعب تخصصی شورای حل اختلاف را راهبرد قوه قضاییه در بهبود شاخص‌های رسیدگی به اختلافات است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سیاست کلی دستگاه قضایی حول محور سه امر پیشگیری، حل اختلاف و سپس رسیدگی در محاکم است، گفت: مهمترین رویکرد جایگزین‌های قضایی در جمهوری اسلامی داوری، میانجیگری و حل اختلافات تخصصی است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.