معاون آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث طرح تصفیه خانه آب آشامیدنی تازه کند انگوت اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم قرایی، معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال از این مبلغ پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و بقیه آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب طرح شهرهای دارای تنش آبی و ارتقای کیفیت آب به شرکت آب منطقه ای اردبیل ابلاغ شد.

او افزود: طرح تصفیه خانه تازه‌کند انگوت در منطقه مغان با هدف تامین آب شرب مراکز جمعیتی شهرستان انگوت برای حدود  ۳۵ هزار نفر نفر در پائین دست سد مخزنی تازه کند احداث خواهد شد و با اجرای این سد نیاز آب آشامیدنی این مراکز جمعیتی روستایی و شهری منطقه تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

 قرایی، معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای استان اردبیل ادامه داد: مطالعه احداث تصفیه خانه آب تازه کند انگوت در سال ۱۳۹۹ انجام شد و در این بازه زمانی پس از انجام مطالعات، مجوزهای لازم از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اخذ شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر است عملیات اجرایی این طرح در آینده نزدیک شروع گردد.

او بیان کرد:با حمایت‌های مالی و اعتباری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو، امسال گام‌های بزرگی در شروع پروژه های مختلف وارتقای کمی و کیفی در استان اردبیل برداشته شده و طرح‌های مطالعاتی هم که از سال ۱۳۹۹ آغاز شده اجرایی خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: تامین آب آشامیدنی مردم استان ، ارتقای کمی و کیفی آن و نیز به سرانجام رساندن طرح‌های آبرسانی مشگین‌شهر، اردبیل، خلخال، نمین، عنبران و انگوت در دستور کار قرار گرفته و امسال برنامه های گسترده‌ای برای هر یک از این طرح‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.