فعالیت ۱۸۰ مزرعه پرورش ماهی در خراسان شمالی

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۸۰ مزرعه پرورش ماهی در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند و دو نوع ماهی گرمابی و سردابی را پرورش می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی قره چورلو مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۹۲ مزرعه پرورش ماهی سردابی و ۸۸ مزرعه به پرورش ماهی گرمابی در استان مشغول به فعالیت هستند گفت: بسیاری از کشاورزان نیز بدون دریافت پروانه کسب استخر پرورش ماهی، در استخر‌های کشاورزی خود مشغول به پرورش ماهی قزل آلا هستند.


بیشتر بخوانید 


او با بیان اینکه ۲۰۷ نفر در اخرین سرشماری انجام شده در اواخر سال ۹۹ مشغول به پرورش ماهی در استان هستند گفت:۹۳ نفر از این افراد به پرورش انواع ماهی گرمابی و ۱۰۳ پرورش دهنده انواع ماهی سرمابی در استان وجود دارد. همچنین ۱۱ نفر نیز مشغول به پرورش ماهی‌های زینتی در استان هستند.
او با اشاره به صادرات یک میلیون قطعه ماهی زینتی به عراق توسط یک پرورش دهنده ماهی‌های زینتی امسال در استان گفت: این پرورش دهنده ماهی زینتی برای جذب خریدار و توسعه طرح‌های خودبه جز شهر‌های نوار مرزی و کرمانشاه با خریداران کشور عراق رایزنی کرده است که نیازمند حمایت دولت می‌باشد. این ماهی‌های زینتی همچنین به شهر‌هایی مانند اصفهان و تهران نیز ارسال می‌شود.
او با اشاره به جذب دو سرمایه گذار برای مزرعه پرورش ماهی خاویار در استان افزود: صدور مجوز برای پرورش ماهی خاویار توسط این دو سرمایه گذار در دست اجراست که نیازمند توجه و حمایت استاندار خراسان شمالی می‌باشد.
میر قره چورلو با بیان اینکه رتبه نخست پرورش ماهی سردابی را شهرشیروان و گرمابی را شهرستان مانه و سملقان در استان دارند بیان کرد: شهرستان مانه و سملقان به دلیل شرایط اقلیمی خاص و وجود سد شیرین دره و رودخانه اترک بستر مناسبی برای پرورش ماهی گرمابی در استان است.

او گفت: بدلیل بروز خشکسالی درشهرستان مانه و سملقان عده‌ای از برنج کاران این شهرستان به سمت پرورش ماهی‌های گرمابی روی آورده اند.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان با اشاره به استقبال مردم استان از ماهی قزل آلا گفت: ذائقه مردم استان بیشتر به سمت انواع ماهی‌های سردابی می‌باشد.

او با اشاره به افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت نهاده‌ها برای تغذیه ماهیان گفت: در روز‌های اخیر و با قطعی برق متاسفانه در یکی از مزارع پرورش ماهی در شهرستان فاروج صد قطعه بچه ماهی تلف شدند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.