مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه بارشی به منطقه و تقویت پرفشار سطح زمین از عصر امروز در سطح استان خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز (سه شنبه ۲۲ تیر) آسمان استان صاف تا نیمه ابری بوده؛ پدیده غالب در مناطق مرکزی وزش باد و در مناطق گرمسیری هوای نسبتاً گرم خواهد بود.

او افزود: از عصر امروز با ورود سامانه بارشی به منطقه و تقویت پرفشار سطح زمین، شرایط جوی ناپایدار می‌گردد که ناپایداری‌های جوی با شدت و ضعف تا صبح شنبه هفته آینده در سطح استان تداوم خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: طی این مدت ضمن وزش باد خزری (گاهی با سرعت تند) و کاهش نسبی دمای هوا، در بیشتر مناطق استان بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: اوج بارش‌ها بیشتر در ساعات عصر و اوایل شب و تمرکز بارش‌ها غالباً در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل و بخش‌هایی از شهرستان گرمی انتظار می‌رود.

او اظهار داشت: با توجه به احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق (از عصر چهارشنبه تا عصر جمعه) در مناطق کوهستانی بویژه دامنه‌های سبلان لازم است کوهنوردان و عشایر محترم احتیاط لازم را بعمل آورند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.