نشست خبری جشنواره مستند تلویزیونی با حضور مدیر شبکه مستند در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری جشنواره مستند تلویزیونی با حضور محسن یزدی مدیر شبکه مستند و میرتیموری دبیر جشنواره امروز در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدا مراسم از پوستر پنجمین جشنواره مستند تلویزیونی رونمایی شد.

پنجمین دوره جشنواره تلویزیونی مستند با شعار روایت حقیقت در قاب واقعیت با انتشار فراخوان در بخش‌های فیلم مستند، عکس مستند و مستندنگاری آغاز به کار کرده است.

در بخش مستندنگاری، جشنواره پذیرای گزارش‌های مستند خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای خواهد بود.

یزدی مدیر شبکه مستند درباره این جشنواره گفت: فراخوان جشنواره از خرداد ماه منتشر شد و تا آخر تیرماه دریافت اثر خواهیم داشت. فعلا به طور دقیق نمی توانیم تعداد آثار را اعلام کنیم. از ابتدای شهریور تا اواخر مهر ماه آثار منتخب از تلویزیون پخش می‌شود.

رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره مستند تلویزیونی/ یزدی: خط قرمز ما منافع ملی است

مستندهای بی‌کیفیت را «تلویزیونی» می‌دانند!

مدیر شبکه مستند گفت: تلویزیون خانه مستند است و این ماجرا در سخنرانی‌ها و محافل تخصصی زیاد گفته می‌شود، اما متاسفانه مستند تلویزیونی آن شأن لازم را ندارد و تبلیغات در اختیار مستندهای جشنواره‌ای است که به هر ترتیب آثار خیلی خوبی هم هستند. مستندساز حتی گاهی می‌گوید مستندم تلویزیونی نیست تا نشان دهد از کیفیت لازم برخوردار است.

وی افزود: امروز تلویزیون به جهت تولید و پخش در کشور رقیب ندارد. تلویزیون قدرت پخش و دیده شدن دارد. مراکز متعدد در کشور در راستای تولید کار می‌کنند و تلویزیون از آن‌ها بالاتر است. دوست داریم با مستندسازان دیگر هم کار کنیم بسته به بضاعتی که داریم.

یزدی عنوان کرد: نسبت به گذشته اتفاق بهتری برای مستند رخ داده است. از هر گرایشی امروز در حوزه مستند کار می‌کنند. فرض کنید من به یکی رای داده باشم و آن شخص به دیگری رای داده باشد اما با هم کار می‌کنیم چون بحث ما سیاسی نیست. بحث بر سر اشتراکات است. اختلاف سلیقه‌ها را کنار گذاشته‌ایم و سر آن‌ها که اشتراک داریم به نتیجه می‌رسیم.

رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره مستند تلویزیونی/ یزدی: خط قرمز ما منافع ملی است

خط قرمزی جز منافع ملی نداریم

وی افزود: اکنون لیست بلند بالایی از مستندسازان درجه یک کشور با تلویزیون کار می‌کنند و این را امتیاز می‌دانیم. تلویزیون خانه مستند است و خط قرمزی جز منافع ملی نداریم.

مدیر شبکه مستند درباره اضافه شدن بخش کرونا به بخش جشنواره تلویزیونی مستند توضیح داد: این بخش را به صورت ویژه به جشنواره اضافه کردیم و برای آن جوایزی نیز در نظر گرفته شده است. البته می‌دانم که در جشنواره‌های دیگر نیز این بخش مورد توجه بوده اما به هر ترتیب باتوجه به شرایطی که در این مدت با آن گریبان‌گیر بودیم، ما هم خواستیم که از آثار در حوزه کرونا حمایتی صورت گیرد.

اکران فیلم‌های برگزیده در دو سینما

وی افزود: امسال دوستان حوزه هنری برای ۵ فیلم برگزیده جشنواره شرایطی را در نظر گرفتند که اکران در سینما را تجربه کنند. سینمای پخش کننده آثار هم سینمای سپیده یا آزادی است. در این وضعیت شرایطی فراهم می‌شود تا سرمایه‌‌گذاران سینمایی نیز آثار را ببینند که در صورت فراهم شدن شرایط از مستندسازان حمایت‌هایی صورت گیرد.

رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره مستند تلویزیونی/ یزدی: خط قرمز ما منافع ملی است

یزدی بیان کرد: تلویزیون تریبون رسمی حاکمیت است و هر نکته‌ای که گفته می‌شود حرف رسمی نظام است. من خودم خیلی چیزها را پخش کرده‌ام و کسی هم به من حرفی نزده است اما چون تلویزیون موضع رسمی نظام محسوب می‌شود و برخی نسبت به مواردی احتیاط می‌کنند. در کل این حرف شما درست است. من به ممیزی اعتقاد دارم بحث اعتقادی نیست بحث این است که ممیزی درست انجام شود و سلیقه‌ای نباشد. ما کارهایی در شبکه مستند پخش می‌کنیم که شاید شما ببینید بگویید اینها از تلویزیون پخش شدنی نیست.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار