رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: ساخت و ساز مواکب اربعین در مرز چذابه با وجود قطعی نشدن برگزاری کنگره اربعین شتاب گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: حدود ۶۰درصد از مجموع بیش از ۲۲۰ موکب اربعین شناسنامه دار در مرز چذابه که اجازه پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارند مشغول ساخت و ساز هستند تا بتوانند در فضایی مناسب از زائران پذیرایی کنند.

او با بیان اینکه در گرمای شدید و طاقت فرسا، تعداد دیگری از موکب‌های اربعین با استفاده از هدایا و کمک‌های مردمی در حال انتقال مصالح ساختمانی به مرز چذابه هستند تا عملیات ساخت و ساز را شروع کنند، افزود: برگزاری مراسم اربعین به علت همه گیری ویروس کرونا هنوز قطعی نشده، ولی لازم است موکب‌ها و مجموعه دست اندرکاران ستاد اربعین خود را برای اربعین در صورت فراهم شدن شرایط آماده کنند.

اربعین پارسال مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران و عراق به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اجازه برگزاری مراسم اربعین و عزیمت زائران به کربلای معلا را ندادند و در اربعین سال ۱۳۹۸ بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی از مرز‌های چذابه و شلچه راهی کربلای معلا شدند.

پنجم مهر ۱۴۰۰ مصادف با بیستم ماه صفر، اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران بزرگوار آن حضرت است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.