رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای بلاروسی خود اعلام کرد: بلاروس به طور کلی شریک بزرگ و قابل اعتماد ما در حوزه اقتصادی است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (سه شنبه) در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود اعلام کرد که بلاروس شریک بزرگ و قابل اعتماد روسیه در حوزه اقتصادی است و تجارت بین دو کشور در حال رشد است.

پوتین در این باره گفت: «من می‌خواهم یادآوری کنم که بلاروس به طور کلی شریک بزرگ و قابل اعتماد ما در حوزه اقتصادی است.»

او در ادامه با اشاره به همه گیری ویروس کرونا گفت: «می خواهم یادآوری کنم که گردش تجاری سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا حدوداً ۱۷ درصد کاهش داشت. اما در ۴-۵ ماه  اول سال این  میزان بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است که رقم قابل توجهی است.»

او در ادامه با اشاره به اینکه  بلاروس علی رغم تحریم‌های زیاد همه وام‌ها و بدهی‌های خارجی خود را پرداخت می‌کند، گفت: «بدهی خارجی بلاروس از ۲.۵ میلیارد روبل، به ۰.۵ میلیارد روبل کاهش یافته است. ذخایر طلا و ارز بلاروس به طور قابل توجهی بیش از سطح مورد نیاز برای خدمات تجاری تجارت خارجی است.»

روز گذشته ولادیمیر مکی، وزیر امور خارجه بلاروس اعلام کرد مقامات این کشور  چشم‌انداز خوبی را برای آینده اتحاد بلاروس با متحد اصلی خود، روسیه، متصور هستند.

به گفته مکی، روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی، بشردوستانه و نظامی و سیاسی روسیه و بلاروس طی گفتگو‌های  سیاسی اخیر شکوفا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار