اولین گروه از ورزشکاران وارد دهکده بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو شدند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دهکده بازی‌های المپیک تابستانی۲۰۲۰ صبح امروز (سه شنبه) در توکیو افتتاح شد و ساعاتی بعد اولین گروه از ورزشکاران وارد این دهکده شدند. هیئت‌های ملی هم وارد دهکده شدند تا مقدمات مربوط به ورود ورزشکاران خود را مهیا کنند.

در خبر منتشر شده اشاره‌ای نشده است که ورزشکاران کدام کشور یا کشور‌ها وارد دهکده بازی‌ها شده اند، اما بر اساس تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد این ورزشکاران متعلق به کشور کانادا باشند.

ورزشکاران از محلی که برای رسانه‌ها قابل دسترسی نبود وارد دهکده شدند. علاوه بر این، ورود بی سر و صدای ورزشکاران با لغو مراسم استقبال سنتی همراه بود.

کمیته برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ ادعا کرده‌ است که لغو فرصت‌های رسانه‌ای و مراسم استقبال بخشی از اقداماتی است که به خاطر مقابله با شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک( IOC)گفت: "ورزشکاران از این که بازی‌های المپیک تحت این شرایط برگزار می‌شود و همه اقدامات انجام می‌شود تا بازی‌ها امن و بی خطر برگزار شوند، تشکر می‌کنند. "

دهکده بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در منطقه ساحلی هارومی توکیو، حدود شش کیلومتری استادیوم ملی، واقع شده است. این مجموعه دارای ۲۱ ساختمان مسکونی و ۳۸۰۰ واحد است.

پیش بینی می‌شود حدود ۱۸۰۰۰ ورزشکار و مقام مسئول در طول بازی‌های المپیک در این دهکده مستقر شوند.

خبر ورود ورزشکاران به دهکده بازی‌ها در حالی منتشرمی شود که به آن‌ها اطلاع داده شده است که زودتر از پنج روز قبل از شروع مسابقه وارد دهکده نشوند و حداکثر دو روز پس از پایان رقابت‌های خود، دهکده را ترک کنند.

این محدودیت‌ها بخشی از اقداماتی است که برای کاهش خطر انتشار ویروس کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است. هنوز برگزارکنندگان اعلام نکرده اند که ظرفیت دهکده المپیک در طول بازی‌ها چگونه خواهد بود.

IOC ادعا می‌کند حدود ۸۵ درصد از شرکت کنندگانی که وارد دهکده می‌شوند، واکسینه شده اند.

قرار است دهکده "پلازا" به عنوان یک مرکز اجتماعی برای ورزشکاران باشد و در آن یک کافه، گل فروشی، بانک، آتلیه عکس و خشکشویی وجود دارد. یک فروشگاه کالا نیز در این مجموعه گنجانده شده است. یک مرکز تناسب اندام، یک مرکز تفریحی، ایستگاه کنترل دوپینگ و یک درمانگاه نیز در دهکده وجود دارد.

کمیته المپیک جمهوری چک از جمله اولین کشور‌هایی بود که آماده سازی خود را برای ورود ورزشکارانش آغاز کرد؛ در حالی که ورزشکاران قایقرانی اسلالوم این کشور اوایل هفته آینده وارد دهکده خواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار