آیین تجلیل از نویسندگان بومی و معرفی آثار ایشان از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   اصغر طاهرزاده نویسنده بومی اصفهانی در آیین تجلیل از نویسندگان بومی بیان کرد: قضیه از این قرار بود که رفقا وقتی در قم خدمت امام رسیدند، سؤال کردند که ما در مسأله فرهنگی و فکری چه راهی را برویم؟ امام انسان‌شناسی را توصیه کردند، من نظرم این است که امام باب مهمی برای احیای فرهنگی که بشر جدید باید در آن حاضر شود باز کردند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: همه کتاب‌های من که هفتادمین آن در هفتادمین سال زندگی من در حال چاپ است یک افق را مد نظر بشر قرار می‌دهد که اگر خود را درست نیابد یا گرفتار تحجر دینی شده یا گرفتار سکولاری که هر دو به پوچی می‌گراید، می‌شود؛ در کتاب جوان و انتخاب بزرگ به نسل جوان می‌گوییم تو وسیع‌تر از آن هستی که خود را در محدوده کمیت‌ها محدود کنی.

نویسنده بومی اصفهانی در خصوص تألیفاتش گفت: ممکن است بگوییم ما الآن با جوان‌هایی روبه رو هستیم که این مطالب را نمی‌خواهند، ولی اگر ندانیم که چه افقی را باید جلوی این‌ها بگذاریم، بعد از مدتی که می‌بیند آن‌چه می‌خواستند را نیافته‌اند، یک جدایی همراه با قهر را خواهند داشت.

طاهرزاده ضمن اشاره به اینکه نسخه pdf همه کتاب‌ها روی سایت وجود دارد، ولی به چاپ‌های زیادی رسیده، اظهار کرد: این یعنی بشر امروز خود گمشده‌اش را می‌خواند و دنیای مدرن متوجه این موضوع شده است، انسان باید از خودش شروع کند تا به خدا برسد؛ در سیر خودیابی، که خود را باید بیابیم، باید تاریخ خود را بیابیم انسان در تاریخ خودش، خودش است چه تاریخ وابسته به تشیع چه تاریخ وابسته به انقلاب اسلامی.

او در ادامه تصریح کرد: همه به این فکر کنیم که انسان جدید چه نوع انسانی است و اگر بخواهد در این جهان قدسی باشد چگونه باید باشد؟ شما نمی‌توانید از وجه قدسی انسان در جهان بشر جدید غفلت کنید.

نویسنده بومی اصفهانی ضمن اشاره به آخرین کتاب خود به نام «انقلاب اسلامی طلوع جهانی بین دو جهان»، توضیح داد: ما در زمانی در قبیله بچه‌های مذهبی اصفهان ۳۰۰ سال پیش زندگی می‌کردیم، جهان ما اصفهان بوده است، بشر کم کم جهانش گشوده شد و جهان ما ایران شد؛ ما بیشتر از این هستیم، بشر آخرالزمانی منظور من است؛ فضای مجازی نیز فضای حضور گسترده ماست و فضای برتر، فضای ملکوت و عالم غیب است.

طاهرزاده در پایان اظهار کرد: ما در جهانی که زندگی می‌کنیم باید جهانمان را در عین قدسی بودن گشوده بداریم، باید با جهان مواجهه داشته باشید، مثل اقیانوسی که اگر صد‌ها رود گل‌آلود سمتش آید آلوده نمی‌شود.

در ادامه آیین، فیلمی از بیانات استاد اصغر طاهرزاده پخش شد، این آیین به صورت برخط و در چهار استان اصفهان، قم، مرکزی و همدان برگزار شد و هر استان به صورت مجزا از نویسندگان بومی خود تجلیل کردند.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.