محمدی گفت: به خاطر شرایط موجود کم آبی در صورتی که در بخشی از محیط زیست چشمه‌ای خشک شده باشد و احتمال تشنه ماندن حیوانات وجود داشته باشد، محیط زیست آبشخور‌هایی را در این مناطق ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،محمدی معاون فنی محیط زیست ایلام گفت: از اوایل خرداد ماه سال جاری به دلیل گرمای بیش از حد هوا و خشک شدن تعدادی از چشمه‌ها در طبیعت سعی کردیم به طرق مختلف به حیوانات آبرسانی کنیم؛ اما در ماه جاری شدت گرمای هوا بیشتر شد و به همین خاطر شرایط برای حیوانات موجود در حیات وحش بغرنج‌تر و بحرانی‌تر شده است.

او افزود: به خاطر شرایط موجود کم آبی و خشکسالی، محیط بانان در شهرستان‌های مختلف استان ایلام از روستا‌های مختلف بازدید می‌کنند؛ در صورتی که در بخشی از محیط زیست چشمه‌ای خشک شده باشد و احتمال تشنه ماندن حیوانات وجود داشته باشد، محیط زیست آبشخور‌هایی را در این مناطق ایجاد می‌کند.

معاون فنی محیط زیست ایلام بیان گرد: در معابر صعب‌العبور آبرسانی به صورت دستی انجام می‌شود و در جا‌هایی که امکان استفاده از ماشین وجود داشته باشد از تشکل‌های مردم نهاد هم کمک گرفته میشود و تمام شهرستان‌های استان در این زمینه فعال هستند.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.