صادرات کالا از ابتدای امسال تاکنون در بندرشهید رجائی بندرعباس ۶۳ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،منصور خرمشکوه،معاون امور بندری و اقتصادی بندرشهید رجایی با اشاره به افزایش ۶۳ درصدی صادرات کالا در بندرشهید رجائی بندرعباس از ابتدای سال تاکنون گفت:در این مدت ۴ میلیون تن کالای غیر کانتینری در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

منصور خرمشکوه افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز دویست هزار TEU کانتینر از بندر شهید رجایی صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش دارد.

او گفت: بندر شهید رجایی به دلیل بهره مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و بهره‌مندی از تجهیزات روز دنیا، بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود.

معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود:ظرفیت کانتینری بندر شهید رجائی  بیش ازشش میلیون TEU کانتینر در سال است که با تکمیل و بهره‌برداری از مرحله سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری آن تا بیش از هشت میلیون تی‌ای یو افزایش می‌یابد.

خرمشکوه با اشاره به اینکه مواد معدنی، شمش فولاد و آلومینیوم و مصالح ساختمانی کالاهای صادراتی بودند،افزود:در این مدت عملیات تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی ۹۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

معاون امور بندری و اقتصادی بندرشهید رجایی افزود:همچنین با تکمیل مرحله سوم بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری همزمان ۳ کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور ۱۷/۵ متر و طول۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و۴۰۰ TEU کانتینر فراهم و موجب ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.