اطلاعات خصوصی کارکنان یک شرکت مد و پوشاک در آمریکا مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برند تجاری مد و پوشاک Guess اعتراف کرد که مجرمان اینترنتی به شماره‌های تأمین اجتماعی مردم، شماره گواهینامه رانندگی، شماره گذرنامه و شماره حساب مالی افراد دسترسی پیدا کردند. شرکت Guess با ارسال پیام‌هایی برای افراد سانحه دیده تأیید کرده که اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها در ماه فوریه در جریان حمله‌ای باج افزاری به سرقت رفته است. اولین بار یک شرکت امنیتی به نام Bleeping Computer حمله یادشده را افشا کرد.

پاسخگو نبودن شرکت Guess در مقابل رسانه‌ها

سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای به سوالات رسانه‌ها مربوط به تعداد قربانیان پاسخ نمی‌دهد، فقط می‌گوید: "هیچ اطلاعات کارت پرداخت مشتری در میان نبوده است. " در ماه آوریل، یکی از اعضای DarkSide با یک خبرنگار صحبت کرد، گفت که آن‌ها سوابق مالی Guess را مطالعه کرده اند و می‌دانند که این شرکت سال گذشته تقریباً ۲.۷ میلیارد دلار درآمد داشته است.

لو رفتن اطلاعات کارمندان خصوصی شرکت پوشاک آمریکایی

تیم امنیتی این شرکت این حادثه را در تاریخ ۱۹ فوریه کشف کردند، اما متوجه شدند که مجرمان سایبری تا ۲۳ فوریه در سیستم آن‌ها بودند و تا ۲۶ مه طول کشید تا این شرکت تأیید کند که اطلاعات شخصی "افراد خاص" مثل بازیگران را پیدا کرده یا آن‌ها را به دست آورده است.

سخنگوی Guess تایید نمی‌کند که این نقض بخشی از حمله باج افزار بوده است، اما  هنوز تعداد افرادی که در جریان این حمله باج افزاری آسیب دیده اند افشا نشده، اما Guess مدعی است که اطلاعات پرداخت هیچ مشتری در این فرآیند به دست هکر‌ها نیفتاده است. گفته می‌شود در جریان این حمله ۲۰۰ گیگابایت اطلاعات شرکت پوشاک و مد Guess سرقت شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.