اداره ملی تنظیم امور آب اعلام کرده است که تعداد زیادی هاوان به سوی بند سلما شلیک شده و برخی از آن‌ها به نقاط نزدیک بند اصابت کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در نزدیکی بند سلما، اداره ملی تنظیم امور آب اعلام کرده است که تعداد زیادی هاوان به سوی این بند شلیک شده و برخی از آن‌ها به نقاط نزدیک بند اصابت کرده است.

اداره ملی تنظیم امور آب هشدار داده است که اگر این حملات دوام پیدا کند، به بند سلما صدمه وارد خواهد شد و در صورت وارد شدن هر صدمه‌ای به این بند، به تعداد زیادی از مردم زیان مالی و جانی می‌رسد.

این نهاد با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که در صورت آسیب رسیدن به بند سلما، مردم در مناطقی از ولسوالی چشت تا ولسوالی کهسان ولایت هرات، متضرر خواهند شد.

اداره ملی تنظیم امور آب افزوده است که سلما یک «بند بسیار بزرگ» است و زندگی و درآمد شمار زیادی از ساکنان هشت ولسوالی «پایین‌دست» سلما به آب ذخیره شده در آن وابسته است.

اداره ملی تنظیم آب افزوده است: «خواست ما از طالبان این است که سرمایه ملی مال مشترک همگان می‌باشد و نباید در اثر جنگ‌های نظامی این سرمایه‌های ملی صدمه ببینند. از بند سلما، این سرمایه ملی باید حفاظت صورت گیرد و هرگونه تعرض و حمله به سمت بند باید متوقف گردد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار